zaterdag 23 mei 2015

Teken, teken en nog eens teken

Het was een druk dagje vandaag.
Het begon vanmorgen vroeg met een melding van een ernstig vermagerde hond die ergens gedumpt was. Ik was wel getagd maar had dat niet gezien. Iemand anders is gaan kijken en heeft de hond meegenomen. De situatie was meer dan schrijnend. 
De hond was echt achtergelaten om te sterven. Snel naar de dierenarts voor een check up.
Ernstige karpattenziekte, ijzertekort en duizend teken.
Ik heb veel teken gezien, maar deze wint het.
Omdat ik eigenlijk de enige met plek was is hij bij mij gebracht. 


Tot zo ver ziet hij er nog aardig uit. Alle zwarte puntjes bij zijn neus zijn geen sproetjes, maar teken.
Nu een foto van zijn rug en oren. Dat ziet er echt heftig uit.



Bij de dierenarts heeft hij een goedje gekregen wat van binnen uit werkt. Ik heb hem nog ingespoten met een chemisch goedje om vanaf de buitenkant het te bestrijden.
Ondanks dat waren we ook begonnen om alle kleine teken vast met een pincet te verwijderen. 
Een hele klus, maar nu mijn zus er nog was had ik nog mooi een paar extra handen.
Ze wist ook niet wat ze zag en moest wel even slikken.


De hond ligt nu bij ons achter in het hok. Hij is erg zwak. Zo zwak dat ik niet met zekerheid durf te zeggen of hij morgen nog onder ons is.
We gaan heel hard voor hem duimen.
Morgen een update en een verslag van de rest van de dag. Ik ga nu slapen, het is 2.05 in de nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten