woensdag 20 mei 2015

Geen succesvolle dag.

Vanmorgen vroeg hoefde Youri pas om 9.00 uur op school te zijn.
Om 8.20 wekte ik hem, maar er gebeurde niks. Om 8.30 nog een keer een poging. Heel even gingen de ogen open en daarna snel weer dicht.
Mmm, dit wordt hem niet. Kan hem wel naar school sturen, maar hij zal de info van vandaag toch niet tot zich nemen. 
Deur maar weer dicht en school afgebeld.
Om 9.15 kreeg ik een berichtje dat er een aangereden hond ergens midden op de weg lag.
Of ik misschien even kon gaan kijken. Ik heb mijn zus wakker gemaakt en we zijn op pad gegaan.
Helaas waren we te laat. De hond was al overleden. Ik weet niet of hij nog leefde na de eerste melding, maar hij was nu zodanig aangereden dat hij niet meer leefde.
Ik baal dan wel. Had ik niet sneller moeten zijn? Had ik maar...... Tja, meer dan mijn best heb ik niet kunnen doen.
Na deze melding zijn we helemaal naar St Cruz gereden. Dat is de plek waar gisteren vier pups gespot waren en inmiddels drie van gevangen zijn.
De laatste was erg schuw en gisteren weg gerend. Ik had een draadkooi mee genomen, een touw en leverworst. We hadden het idee om hem de kooi in te laten gaan en dan met het touw de deur dicht te trekken.
De ideeën waren prima, maar we zagen geen hond. Letterlijk en figuurlijk! We hebben nog een tijd gewacht, maar er gebeurde helemaal niks. Helaas. Dat was de tweede mislukte reddingspoging van vandaag.
Nu we toch al zo'n eind op weg waren heb ik maar meteen mijn lievelingsstrand laten zien. Lagun.
De dag moet toch een beetje leuk worden/ blijven.




Hier vanaf boven af gefotografeerd. Ik heb natuurlijk direct de voederplaats van de leguanen getoond.
Na een broodje gedaan te hebben zijn we verder gegaan. 
Zo zijn we nig even langs onze woning gereden waar we gezeten hebben toen de container onderweg was. 
En natuurlijk ergens een pitstop voor een drankje gemaakt.


Onze rit van vandaag eindigde op de shut. Mijn zus was wel benieuwd wat dat nou precies was.
Ik had haar uitgelegd dat een soort verkapte vuilnisbult was. En er wordt in zee geloosd.
Nu we er toch waren konden we ook meteen het rondje gedumpte honden doen. 
Alles wat we zagen was al dood. Helaas zagen we ook een dode hond waarvan de poten bij elkaar gebonden waren. Zo kunnen ze je niet achterna rennen! Te achterlijk voor woorden. 
Wat zijn sommige mensen toch in en in slecht. 
Het was op hondengebied geen succesvolle dag. Op naar een betere.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten