vrijdag 29 mei 2015

Een 'Jack' up

Vanmorgen begon de dag met een inspectie van de pest controle.
We hadden een afspraak staan om te kijken of we ongedierte hadden, zo ja hoeveel en wat te doen.
Er wordt dan gekeken naar termieten, dat zijn witte mieren, gewone mieren, kakkerlakken en sporen van muizen.
Van mij persoonlijk hoeft pest controle niet. Met minstens drie honden en een killer kat houden we het ongedierte peil aardig laag.
Maar omdat het een wens van de verhuurder is en ook in ons contract staat zullen we er toch aan moeten geloven.
Ik ben zeer kritisch geweest wie ik heb laten komen. De doemscenarios vliegen door je hoofd. 
Gif is gif en schadelijk voor alle dieren, niet alleen klein en krioelend door de aarde.
Ik heb de inspecteur een paar keer gevraagd of het echt niet schadelijk was voor mijn honden en de kat. Nee, dat was het niet. Na tien minuten nog eens vragen. Die man zal wel gedacht hebben dat ik dement was ofzo. Maar ik testte gewoon of hij wel telkens hetzelfde antwoord gaf.
Nu even wachten op de offerte en dan zal ik er aan moeten geloven. Ondanks dat de honden zelfs buiten mogen blijven tijdens het spuiten gaan ze echt wel naar binnen! Geen onnodige risico's.
Ik koop wel een paar grote botten voor ze waar ze een tijdje zoet mee zullen zijn.
Vanmiddag had ik een afspraak bij Pieter, onze dierenarts.
Na een week in fostercare gaat het mentaal een stuk beter met Jack, maar lichamelijk zien we nog geen vooruitgang. Hij heeft diarree en komt nog niet aan.
Diarree in de eerste dagen is niet heel raar. Zijn eerste ontlasting die ik van hem zag was zand. Hij had zand en aarde gegeten om maar iets te eten.
Verder had hij heel veel wormen. Het is dus niet raar dat zijn hele darmstelsel weer moet wennen aan een dagelijkse maaltijd.
Maar het duurde nu wel erg lang, dus toch maar een check up. Of zoals hier gekscherend genoemd werd een Jack up. 
We hebben Jack gewogen. De arme ziel woog maar 13 kilo. Veels te weinig en ook geen kilo meer dan vorige week. We hebben dus extra medicatie voorgeschreven gekregen.
We hebben nu een aardige rits tabletten. 


Nog even en ik heb zo'n doosje nodig waarin ik z'n tabletten per week kan uitzetten. 
Nu maar hopen dat de medicijnen aanslaan. Zo niet dan komen we begin volgende week weer terug.
We willen toch graag dat Jack z'n ribbetjes met een speklaagje bedekt gaan worden.
Het type hond als Jack weegt straks als hij uitgegroeid en volwassen is wel tussen de 35 en 45 kilo.
Voordat het zo ver is duurt nog wel even. Jack wordt geschat op een maand of zes. Maar iets meer dan 20 kilo zou hij zeker wel moeten wegen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten