maandag 25 mei 2015

Ijsje met Jif

Vandaag was de laatste dag van de vakantie van mijn zus.
Ik heb haar opgehaald bij haar hotel zodat we nog een laatste middag samen hadden.
Die hebben we voor een deel met z'n allen doorgebracht bij de ijssalon. 
Was trouwens een bijzondere ervaring. Terwijl wij genoten van onder andere onze smaken peacan praline met caramal en strawberry cheesecake begon de eigenaar met een grote schoonmaak.
Alle tafels werden opgestapeld en er werd eens flink gestrooid met schoonmaakmiddel.
Daarna kwam de harde borstel er aan te pas en werd er flink geboend. Nou doet mijn neus het nooit zo geweldig, dat heeft z'n voordelen. Maar dat betekent dus ook dat als ik het wel ruik het echt vies is!
Het schoonmaakmiddel rook zo overheersend dat het de smaak van ons ijsje een beetje ontnam.
We hadden het idee dat we als smaak een ijsje Jif hadden gekozen.
Tja, wat doe je dan? Naar buiten gaan betekent dat je binnen 30 seconden je ijsje op moet hebben anders kan je binnen een rietje gaan vragen.
Dan maar binnen blijven en door eten. Ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest. Ik vind toch al dat bij een hoop bedrijven de klantvriendelijkheid ver te zoeken is. Maar door te zeuren bereik je die toch ook niet. Ik denk dat de uitkomst is dat wij deze ijssalon voortaan over slaan.
Mijn zus heeft het erg leuk gevonden om mee te maken met hoeveel passie wij Jack opgevangen hebben en zien hem elke dag een stukje vooruit gaan.
Vandaag waggelde hij vrolijk met de rest mee naar het hek om je te begroeten. Het gaat allemaal nog niet zo snel, maar je ziet wel dat hij geniet. Het staartje kwispelt steeds meer en steeds harder.
Wij genieten er net zo veel van als Jack zelf.


Hij heeft ook al eens even gekeken naar het gekkenuurtje van Luna en Tico, maar dat was hem nog te gek. Snap ik, dat is het mij ook wel eens als ze via de bank over het muurtje springen en dan als een dolle om het huis heen rennen.
Wie weet doet hij over een paar weekjes mee.
Na het avondeten was het dan echt tijd om afscheid te nemen. We hebben genoten.
Vorige week van de ene zus en deze week van de andere.
Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten