vrijdag 15 mei 2015

Haring happen

Wat een mazzel dat de vrijdag na hemelvaart ook een vrije dag is. Zeker als je familie overhebt.
Zo kunnen we tenminste nog met z'n allen wat leuks doen.
Al hoe wel met z'n allen is natuurlijk niet helemaal waar. Erik is inmiddels al geland in Los Angelos om morgen door te gaan naar Las Vegas. Daar staat een week nascholing te wachten.
Maar juist omdat hij scholing had kon ik mijn zus uitnodigen. Zo kon ze toch bij ons in huis terecht.
Zo erg is het dus niet dat Erik er niet is.
Vandaag stond er tennis op het programma. Niet echt een hele toeristische activiteit, maar wel mijn ontspanningsmomentje.
Ook Youri was vandaag aan de beurt. Terwijl ik les had sloeg Youri met zijn neef een balletje.
Die zit op badminton dus kan prima een balletje terug slaan.
En terwijl Youri aan de beurt was heb ik met mijn zus een poging tot tennissen gedaan.
Valt niet mee als iemand nog nooit een tennisracket in handen heeft gehad.
Maar voor een eerste keer ging het helemaal niet slecht. Nog even door oefenen en je kunt meedoen aan de olympische spelen van 2056.
Na het tennissen waren de boodschappen aan de beurt. We hebben onze Albert Heijn laten zien.
Iedereen uit Nederland die we hier ontvangen is verbaast over de grote van de winkel en ook wat je er kunt krijgen.
Ze snappen daarna allemaal dat we echt hoe lief bedoelt geen rookworst uit Nederland nodig hebben. En ook de hagelslag kun je thuis laten.
Voor de Albert Heijn staat dagelijks een viskraampje waar je overheerlijke haring kunt kopen.
Natuurlijk kunnen onze gasten dat in Nederland ook krijgen, maar deze is te lekker. Die moet je gewoon geproefd hebben. Maud en mijn zus waren nog niet overtuigd, maar na een hapje van ons gehad te hebben zijn zij nu ook verslaafd. 



Na de boodschappen snel naar huis. Je moet toch altijd rekening houden met de temperatuur.
Ondanks dat ik mijn airco in de auto op vrieskou zet wordt het er niet zo koud.
Vanavond zijn we dan naar het echt toeristische deel van het eiland geweest. De pontjesbrug.
Vandaag in het donker, morgen nog een keer in het licht.
Een ander hoogtepunt van de dag is toch wel dat Choco speelt. Niet voor zich zelf, want dat deed ze al wel. Ze pakte al wel eens een touw en lag daar dan mee te rollen.
Maar vanaf vandaag speelt ze mee met de anderen. Eindelijk! Ze rent net zo hard mee met de rest en ook wordt er nu samen aan het touw getrokken. Erg leuk om te zien. Ik had niet verwacht dat ze nog zo hard kon rennen.


O ja, kleine Gino van 9 weken hoef je niks te leren. Die kijkt een keer en doet alles na.
Mee rennen naar het hek en heel hard blaffen, check. Staart omhoog en gemeen kijken naar de buurthonden, check. Speeltjes afpakken van de anderen, check. We hebben inmiddels aardig wat pups hier gehad, maar deze is wel heel bijdehand. Check.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten