woensdag 6 mei 2015

Enige paniek

Van het weekend was er enige paniek.
Alle ABN AMRO passen die hier op het eiland in gebruik zijn werden geblokkeerd.
Er waren meerdere passen geskimd en uit voorzorg om grotere ellende te voorkomen zijn alle passen geblokkeerd. En dat gaat op voor de mensen die hier wonen en nog een Nederlandse rekening hebben, maar ook voor de toeristen die hier met hun pasje gepind hebben.
Grote paniek dus, want als je niet ook nog een pasje van een andere bank of een creditkaart hebt kun je niet betalen. Voor toeristen echt een groot probleem. 
Er is gebeld en gesmeekt bij de ABN, maar heel veel mogelijkheden zijn er niet. Ze sturen je een nieuw pasje toe. Voor de toeristen is ligt dat dus dadelijk thuis op de mat. Voor de inwoners van hier is het maar de vraag wanneer het op de mat ligt. Met een beetje mazzel kan je net je kerstboodschappen er mee pinnen.
Het zat er natuurlijk wel in dat niet alleen ABN AMRO passen geskimd zouden zijn.
En inderdaad. Erik zijn pas deed ook niks meer en die is van de ING.
Vandaag dit bericht in de media.


Nieuwe pas is onderweg. 
Gelukkig heeft deze vrouw ook nog een rekening en toevallig afgelopen weken weinig gebruikt.
Mijn pas is gelukkig (nog) niet uit voorzorg geblokkeerd.
En hoe leuk is het dat ik nu mag bepalen hoeveel zakgeld Erik deze week krijgt. 
Hij kan niks meer betalen zonder cash dat hij van mij gekregen heeft.
Ik zou hem op rantsoen kunnen zetten. Maar ja, heb ik een keer pasproblemen dan krijg ik hem natuurlijk terug. Toch maar niet.
Wij kunnen het allemaal nog oplossen en hebben voor nood ook nog een rekening van hier waarop we geld kunnen laten storten.
Maar wat een gedoe en wat een afknapper van je vakantie als je om geld moet smeken om bv je eten te kunnen betalen. Ik snap de banken die geen grote verliezen willen draaien op het terug geven van geskimd geld. Maar zonder enige vorm van communicatie alle passen blokkeren is niet echt netjes.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten