zaterdag 28 februari 2015

Zwaar leven

Na een enerverend weekje was het dan nu eindelijk weekend.
Ondanks dat ik geen baan heb bij een werkgever zijn mijn dagen toch aardig vol gepland.
Is het niet vanwege het rijden van de kinderen naar sport, dan is het wel vanwege het huishouden of natuurlijk de dieren. Die laatste slokken de meeste tijd op.
Vanmorgen begon de dag met honden voeren. Eerst de vier groten.
Mamahond eet al met onze eigen honden mee. Dat kan ook bijna niet anders nu de hele familie los rond loopt. Mama is zo gefixeerd op eten, die duikt direct bij Storm de voerbak in.
Om dat te voorkomen eet ze lekker met de rest mee.


Ondertussen maak ik het puppenvoer verdeeld over twee bakken en breng dat naar de pups.
Ze krijgen droogvoer vermengt met blikvoer en wat water. Dat wordt dan een soort soepje wat heerlijk opgepeuzeld wordt. Zo hebben ze de moedermelk steeds minder nodig en wordt mamahond minder belast.
Na de eetronde komt de wasronde. Alle bakken worden weer uitgewassen en te drogen weg gezet. 
Het begint al een aardig asiel te worden, zo al die bakken op het aanrecht.
Daarna ga ik het hok boenen. De puppy's houden het niet droog 's nachts dus aan mij de schone taak om alle ongelukjes 's morgens weer weg te halen. Daarna de tuinslang erin en boenen maar.
Terwijl ik hard bezig ben doen de kleine pupsels een hazenslaapje.


Ja, het is een zwaar leven hier. Dat zie je zo.
Vanavond werden wij verwent met een heerlijk diner. Oma is bijna jarig maar is op de dag zelf weer in Nederland. Het leek haar erg leuk om toch hier op het eiland er aandacht aan te besteden.
We hebben genoten van een lekker hapje met op de achtergrond een mooie ondergaande zon.
Gelukkig is het leven niet alleen maar droefenis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten