maandag 9 februari 2015

Tennishype

Zo, terwijl we dit blog schrijven liggen we bij te komen.
Dat tennissen heeft nogal wat los gemaakt.
Wat begon als proef "zou tennis wat voor mij zijn?" is inmiddels uitgegroeid tot een hype.
Een hype voor mij dan, de rest van de familie wordt er niet warm of koud van.
Van één privéles per week werd het na groot succes uitgebreid tot twee lessen per week.
Maar zelfs dat vond ik niet genoeg!
Ik heb een vriendin zo gek gevonden om met mij te tennissen waardoor ik drie tennismomemten in de week heb.
Nu is het samen tennissen vooral gezellig en het is leuk meegenomen dat ik er ook nog wat van opsteek.
Vanavond was de eerste keer. Esther, ik heb respect voor je. Haha, wat zal je het zwaar gehad hebben.
Niet alle ballen gingen de kant op welke ik bedoelt had. Van links naar rechts en weer terug.
Dat is bij een wedstrijd misschien wel de bedoeling, maar niet als je zo vriendschappelijk met elkaar een balletje overslaat. 
Ik voelde me soms wel wat ongemakkelijk, maar de gerustellende woorden dat iedereen het zo heeft moeten leren maakte weer een hoop goed.
Drie kwartier hebben we gespeeld. Heerlijk! Maar zeker ook vermoeiend. Ondanks dat de zon al een tijdje onder was, blijft het toch wel warm. Daardoor ben je al snel bezweet.
Maar daar doen we het voor! Lekker bezig zijn met een sport die bij je past en het vooral gezellig hebben.
Nu het echt duidelijk is dat tennis wel mijn sport is, gaan we ook maar eens serieus nadenken over het aanschaffen van wat zaken. 
Ik leen nog steeds een tennisracket en loop ook nog steeds in mijn fitnessoutfit. Daarmee val je wel op zeg maar. Ondanks dat rokjes niks voor mij zijn, is dat toch wat bij de sport hoort.


Judoën in een spijkerbroek doe je ook niet. Het is maar net welke kleding hoort of past bij de sport.
Gelukkig zijn tennisrokjes niet helemaal rokjes. Er zit een broekje onder. Heb ik toch mijn broek en de rest ziet een rok. 
Als we weer naar Nederland gaan zullen we er eens serieus naar kijken en tot die tijd komen we nog gewoon tennissen in fitnesskleding.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten