vrijdag 6 februari 2015

Allemaal beestjes

Vrijdag alweer, de dagen vliegen voorbij.
Het goede nieuws is dat Erik een dag eerder terug komt. Het slechte nieuws is dat hij over niet al te lange tijd weer terug moet om examen te doen voor de cursus die hij deze week heeft gevolgd.
Er is iets fout gegaan met de aanvragen waardoor Erik en zijn collega morgen niet aan het examen kunnen deelnemen. Ze krijgen daarvoor uitstel en komen nu dus morgenavond terug in plaats van zondag.
Morgen hebben we een pleinfeest op het plein van de school van Youri. Het feest van het jaar met heel veel spellen, luchtkussens, hapjes, drankjes en een loterij.
Zoiets bouw je natuurlijk niet even op in een ochtendje. Daar is dus vandaag al druk aan gewerkt.
Ook groep 8 heeft hard mee geholpen. De ene keer hoor ik Youri niet over klussen voor school, de andere keer klaagt hij steen en been dat het zo zwaar was. Maar als ik dan roep dat hij rekenen en taal ook niks vindt en dit toch alleen beter kan zijn, word ik meestal het zwijgen opgelegd.
Valt niet mee, communiceren met pupers. Misschien snap ik ze niet?? Laten we het erop houden dat ze mij niet snappen.
Na het opbouwen op school kwam Youri thuis en zette zijn rugzak op het aanrecht.
Ik ruim eigenlijk alles direct op. Ja, ik hou van opgeruimd, maar het is ook vanwege alle beestjes.
Maar voor de verandering kwamen die niet af op de etensresten bij ons, maar waren zij al meegelift met de etensresten van Youri. 
Hij had zijn brood niet helemaal op en had dit half dicht terug gedaan in zijn rugtas. Hoe die beesten het weten sta ik versteld van, maar hele families waren meegekomen in zijn tas.


Al die bruine stukjes zijn rode miertjes. Bleehh. We hebben direct alles eruit gehaald, tas binnenstebuiten en buiten onder de kraan afgespoeld. Was weer een mooi leermomenten voor de volgende keer.
Ik had vanmiddag ook al een ander beest in huis.


Grappig hoe je zo op een afstandje van boven wordt bekeken. Het gebeurd wel vaker dat er een vogeltje op een stoel komt zitten of op de lamp. Na een tijdje vliegt het vanzelf weer weg. 
Alles beter dan vleermuizen.
Deze is van gisteravond.


Schattig? Mmm, niet echt. We hebben er heel veel van. Kleine en grote, stille en herrieschoppers.
De kleinste kikkers maken hier 's avonds de meeste herrie. Die fluiten namelijk. En dat gaat de hele avond door. Ik ben er inmiddels wel aan gewend, maar de eerste paar nachten hoorde je ze nog heel erg. Nu valt het me eigenlijk niet eens meer op.
Nou, ik heb jullie weer genoeg dieren laten zien deze week. Volgende week weer wat anders.
Fijn weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten