zaterdag 21 februari 2015

Thuis

We zijn er weer, heerlijk thuis.
Voor ons allen is Curacao toch echt wel ons thuis. Het huis en land waar we naar verlangen als we weg zijn geweest.
Natuurlijk door je eigen spulletjes in huis, maar ook het land, de sfeer en het klimaat.
Wat was ik blij toen ik vanmiddag de warmte weer op mijn lijf voelde. We hebben het de afgelopen dagen geweldig gehad maar ook super koud. Natuurlijk zijn wij die kou niet meer gewend, maar dit extreme weer waren de new yorkers zelf ook niet gewend. Het lag dus niet alleen maar aan onze tere lichaampjes.
Bij aankomst thuis hebben we direct de lange broeken en dichte schoenen uitgegooid.
Betekende wel dat de muggen vrij spel hadden, dus er werd ook meteen gespoten.
Over die muggen gesproken. In Amerika nemen ze de mug wel serieus. Niet zo overdreven als in Nederland waar ze het hebben over een killermug terwijl er nog niemand het leven door gelaten heeft.
In Amerika wordt je netjes al bij de rij van de douane erop geattendeerd dat er muggen zijn die ziektes overbrengen.


Ik ben niks van preventie tegen gekomen in de aankomsthal van Curacao. Misschien dat het er wel stond, maar dat het me niet opviel omdat er ongeveer 500 man in de hal en op de trap stonden.
Er was een klm (400 passagiers), een jetblue (150 passagiers) en een insel air (50 passagiers) geland.
Rijen dik stond het er bij de douane. Voor ons gelukkig niet. Omdat we inwoners zijn is er voor ons een aparte balie en daar zijn wij op dagen als vandaag maar wat blij mee. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten