vrijdag 13 februari 2015

Geen toegang

Vanmorgen werden we gewekt door een wel heel bijzondere wekker.
Een hele drumband was er opgetrommeld om de kinderen van de lokale school naar hun plein te leiden.
Vandaag vierden alle lokale scholen carnaval. En dat gaat groots. Dus met brassband, politiebegeleiding en meerijdende ambulance kwamen de kinderen door de straat.


En hard dat het was! Ik woon niet aan de doorgaande weg, maar het was alsof ze door m'n tuin gingen.
Vanmiddag na de tennislessen kwamen we de eerste wegafsluitingen al tegen.
Vanavond was er de teenerparade. Een optocht van de middelbare school leerlingen. 
Ooit deed de school van Maud ook mee in deze optocht. Waarom dat niet meer is weet ik eigenlijk niet. 
Maud is inmiddels weer terug van kamp en had vanavond met alle leerlingen uit haar eigen klas een etentje om te horen hoe het iedereen deze week was vergaan.
De meeste leerlingen wonen aan de andere kant van het eiland dus werd aan die kant het etentje gehouden.
Dat het etentje op deze dag niet zo'n handige set was hadden we al ingeschat. Het was even afwachten hoe erg het zou worden.
De heenweg was nog te doen. Er waren wat omleidingen maar de dames ( we hadden een meerijdster) waren op tijd.
Ophalen was echt een ramp! Ik dacht dat de optocht om 19.50 al wel bijna klaar zou zijn, maar de laatste wagen moest nog langs de grote rotonde. En ik moest ook over de grote rotonde en dat mocht niet. Snap niet waarom.


Dan via een andere route. Kon ook niet. Onderlangs via de watercentrale was al helemaal geen doen. De file naar die weg begon ongeveer bij ons thuis.
Dan maar helemaal via de andere kant van het eiland. De weg waar de wagens zich opstellen was gelukkig wel al vrij gegeven dus kon ik via die kant naar de ring en alsnog aan de goede kant van het eiland komen.
Dit is echt zo Curaçaos. Elk jaar is de carnavalsroute hetzelfde. Ze weten dan ook elk jaar welke wegen er afgesloten gaan worden, maar denk maar niet dat er ergens een omleiding vermeld staat.
Die mag je zelf bedenken. Hoe langer je er woont hoe makkelijker het wordt, maar ik denk dat als ik toerist was ik rechtsomkeert zou zijn gegaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten