woensdag 4 februari 2015

Blaastest

Soms lees je hier dingen in de krant waarbij je echt denkt 'hoe is het mogelijk'!
Dat hier veel mogelijk is heb ik al regelmatig benoemd, maar soms kom ik gewoon weer wat nieuws tegen wat ik echt even met jullie moet delen.
Vandaag verscheen er een heel artikel over de verkeersveiligheid in de krant.
Het is hier helemaal niet verkeersveilig, verkeersdode nummer twee is vorige week al gevallen.
Nu is het verkeer hier behoorlijk onrustig. Je wordt links en rechts ingehaald, mensen steken zonder te kijken over en motoren racen je op hun achterwiel voorbij. Die motorrijders rijden hier trouwens veel in t shirt, soms in korte broek en heel soms met helm. Als ze dus gaan, gaan ze goed en dat gebeurd nog wel eens.
Er rijden hier mensen rond die onverzekerd zijn of niet eens een rijbewijs hebben. 
Ik rij wel eens achter iemand en dan denk ik 'of deze persoon heeft geen rijbewijs of heeft gezopen'.
En dat laatste komt dus ook heel veel voor!
Dan zou je dus denken dat dit wel prioriteit heeft bij de politie hier. Maar nee hoor. Er stond vandaag in het nieuws dat de politie niet eens blaastesten in de auto heeft. Ze controleren nooit op alcohol!!
Alleen als iemand een aanrijding heeft veroorzaakt en er vermoedens bestaan dat er alcohol in het spel is wordt betreffend persoon meegenomen voor een bloedtest.
Echt, ik wist niet wat ik las. Hier, op dit eiland waar bijna elke dag wel happy hours zijn, kan je dus bezopen zonder rijbewijs en zonder verzekering rond rijden. Controle is er amper. Ik ben echt benieuwd hoeveel weggebruikers er nou daadwerkelijk alles op orde hebben en ook nog nooit met een slok op achter het stuur gezeten hebben? Ik durf hier geen uitspraak over te doen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten