vrijdag 30 januari 2015

Wonderlijk

Ik had een tijd geleden al eens verteld dat op één of andere duistere manier mijn ING bankpas was geblokkeerd op de betaalautomaten van de MCB bank. En echt alleen op die van de mcb, bij alle andere automaten had ik nergens last van.
Ik ben hiervoor naar de MCB bank geweest om te vragen of er mogelijkheden waren dit te deblokkeren.
Volgens hen lag het zeker niet aan de MCB maar moest ik de ING er maar over contacten. Het lag aan het pasje, echt ze wisten het zeker.
Ik niet, ik kon toch verder gewoon pinnen. Volgens mij lag het echt aan hun. Maar ja, ik schoot er niks mee op dus hield ik er rekening mee door genoeg contant geld bij me te hebben.
Dit hield ik toch al wel een aantal maanden vol, maar zo rond kerst was ik het zat en heb met de ING overlegt. Zij konden mij een nieuw pasje sturen zonder al te veel gedoe, omdat ik mijn oude pincode zou blijven gebruiken.
Dat heeft wel even tijd nodig. De meeste interne post doet er twee tot drie weken over.
Heel soms probeerde ik de pas toch nog wel eens. Je weet maar nooit.
En ineens, heel verwonderlijk deed hij het van de week weer!! Heel bijzonder. Alsof mijn pasje toch weer vrij gegeven is.
Nu was de nieuwe al onderweg, dat kon ik niet meer veranderen.
Ach, dan heb ik weer een nieuw onbeschadigd pasje met de allernieuwste technologie.
Om mijn nieuwe pas te kunnen gaan gebruiken hoefde ik hem alleen maar zo snel mogelijk in gebruik te nemen en de oude te vernietigen.
Dat laatste daar wacht ik altijd maar even mee totdat ik zeker weet of dat de nieuwe het doet.
Vanmiddag was ik bij de super en wilde pinnen met mijn nieuwe pas.
Apparaat deed het niet. Mijn pasje werd er aan de onderkant ingedaan, niks. Toen nog eens aan de zijkant, ook niks. O nee, gaan we weer. Maar dan nu met mijn nieuwe pas.
Er werd iemand bij gehaald en die keek naar het apparaat. Het lag daaraan en niet aan mijn pas.
Gelukkig, ik werd al wat moedeloos.
Het pinapparaat werd gewoon even in de oplader gedaan terwijl er inmiddels een dikke rij achter mij stond.
Iedereen moest wachten totdat het apparaat weer voldoende opgeladen was zodat ik alsnog kon betalen. Spannend, zou hij het nu wel doen?
En ja wel, ik heb met mijn nieuwe pas van de ING kunnen pinnen bij een MCB swipe.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. De caissière bedankte mij voor mijn geduld en wenste me een fijn weekend.
Zonder geduld zijn we nergens hier op Curacao. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten