zondag 25 januari 2015

Walk for the roses

Vandaag was de 'walk for the roses' op Curacao.
Een groot evenement waarbij je kunt kiezen te gaan fietsen, zwemmen of lopen.
Het opgebracht geld gaat naar de kankerstichting. 
Ieder jaar is dit een enorme happening. Maud wilde heel graag met vrienden en vriendinnen meelopen.
Wat is er nu zo speciaal aan dat lopen? Je gaat met de route over de Julianabrug. 
Die enorme brug waar je normaal als voetganger nooit overheen mag is deze dag aan één kant helemaal autovrij.


Op die brug heb je een fantastisch uitzicht over de handelskade richting zee.
Omdat de temperaturen hier natuurlijk snel oplopen begint zo'n evenement altijd vroeg. De start was vandaag om 7.00.
Er hadden zich heel wat mensen ingeschreven voor de loop. Maud was samen met Davy één van 9400 deelnemers.


De één loopt echt voor iemand die hij of zij verloren heeft aan kanker. De ander loopt voor het goede doel en weer een ander loopt puur voor de loop over de brug.
Hoe dan ook is het iets speciaals hier op het eiland en wordt er altijd erg naar uitgekeken.
Na de loop krijgt iedereen uiteraard een ...


Waarom zie je geen foto's van mij op de brug?
De oplettende lezer heeft het misschien al gezien en daaruit een conclusie kunnen trekken.
Juist ja, het begon om 7.00 uur. Sorry hoor, maar op mijn vrije zondag draai ik me dan nog even om. Wel nadat ik Maud en Davy netjes om 6.40 afgezet heb. Daarna ben ik snel weer terug gereden en heb nog een paar heerlijke uren over de Julianabrug gedroomd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten