vrijdag 9 januari 2015

Tennisbabe

Sinds dat ik hier woon ben ik al zoekende of eigenlijk meer nadenkend over wat voor sport ik zou willen doen.
Niet alle sporten zijn beschikbaar, het is en blijft een eiland. En om heel eerlijk te zijn vind ik ook niet alles even leuk. 
Daarbij moet je je ook realiseren dat een hoop sporten hier buiten gegeven worden en je dus heerlijk in de volle zon je staat uit te sloven.
Nu heb ik al heel wat gedaan. Wedstrijdzwemmen, waterpolo, ben lifeguard geweest, softbal en judo.
Zwemmen is natuurlijk wel aantrekkelijk, koel je tenminste nog een beetje af.
Heel even was er het goede voornemen om te gaan aquajoggen. Op woensdag van 17.15 tot 18.15.
Een onmogelijke tijd voor de moeders onder ons. Vaders hebben er misschien minder last van maar die zie ik ook niet aquajoggen.
Het is dus alleen bij een goed voornemen gebleven. Maar wat dan nu wel? Na een jaar niet gesport te hebben moest er echt iets gaan gebeuren.
Uiteindelijk is het tennis geworden. Ik ben twee keer in de week toeschouwer bij Youri en dacht 'dat kan ik ook!' 
Zo gezegd zo gedaan, lesje aangevraagd. Kon op vrijdagmiddag om 14.00!
Pfff, dan is het gelukkig niet zo warm! Heb meteen respect voor Youri die na mij les heeft.
Ik zat altijd lekker een watertje te pimpelen in de schaduw, op de baan staan is toch even andere koek.
Maar dat tennis ging mij goed af. Weet nu van wie Youri dat talent heeft, haha.
De tennisleraar geloofde niet dat ik nog nooit eerder in mijn leven heb getennist. Nou het is toch echt zo! Van alleen kijken kan je blijkbaar ook een hoop leren.
Dit smaakt dus naar meer. Youri dacht dat ik er niks van zou bakken en was met mij een weddenschap aan gegaan. Ik zou geen 20 ballen achter elkaar over het net slaan. Dat heeft hij dus ruim verloren en dat werd voor mij een koud drankje van de burgerking op de hoek. Jammer Youri.
Nu ik natuurlijk straks heel goed ga worden en op allerlei belangrijke toernooien sta moet ik ook na gaan denken over tenniskleding. Ik zie mijzelf namelijk niet in een tennisrokje laat staan in een tennisjurkje. Zal ik een geheim onthullen? De enige jurk die ik in mijn leven heb gedragen is mijn trouwjurk en dat wilde ik graag zou houden. Maar voor een tenniscarrière moet ik dat misschien toch aan de kant schuiven. We zullen zien.
Vandaag heb ik maar een outfit bij elkaar gescharreld die mij wel tennisproof leek.
Youri heeft stiekem foto's gemaakt. Die zal ik dan ook maar met jullie delen. Wat maakt het ook uit!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten