maandag 5 januari 2015

Een drukte van belang

Net zoals in Nederland begonnen ook hier de scholen vandaag weer.
Het was even moeizaam om gisteravond iedereen op tijd in bed én slapend te krijgen, het vakantieleventje beviel wel.
Ik begon de eerste normale schoolweek ook meteen maar goed, de tuinman kwam vandaag.
Een nieuwe tuinman die hopelijk wel al het werk doet dat hij moet doen. Maar voordat hij kon beginnen aan het normale onderhoud moest hij vandaag de gehele dag achterstallig onderhoud doen.
Hij zou rond een uur of 8 komen, maar stond al om 7.25 voor de deur.
Nu de tuinman de tuin aan het cleanen was, kon ik ook wel aan de poets.
En om het verhaal compleet te maken kwam vanmiddag ook de kapster nog even langs.
Ach ja, gras knippen, haren knippen. Alles kan vandaag. We knippen er maar een end op los.
Wel even de juiste schaar aan de juiste persoon overlaten.
En of dat er nog niet genoeg volk binnen was kwam ook Didier om het zwembad te cleanen.
Voelt wel raar, een tuinman en een poolboy. Niet te lang bij stil staan. Terug denkend aan de kit training waarbij we juist uitgelegd kregen dat wij de armere laag van de bevolking een baan kunnen bieden, doen we het dus geheel volgens het plaatje.
Aan het eind van de middag had Youri zijn eerste tennisles van het jaar.
Het is een les van een uur. Het is voor mij te ver weg om tussendoor naar huis terug te rijden dus blijf ik meestal daar een tijdschrift lezen.
Ik was net bij een stukje over de herfst beland. Ja, ik weet het. Ik loop achter met mijn tijdschriften.


Opkijkend zie ik echt een enorm donkere lucht aankomen. Toch die herfst uit het tijdschrift.


Die wolken gaan hier heel snel en dan weet je ook dat je heel nat zou kunnen worden.
Snel werden dan ook alle ballen verzameld en een droge plek gezocht. Niet veel later goot het van de regen.


En nou komt het. Ook hier op Curacao kan je het koud hebben! Echt waar. Als je aan een bepaalde temperatuur gewend bent en die daalt ineens dan krijg je gewoon kippenvel.


Niet voor te stellen natuurlijk als je in een tropisch paradijsje woont. Maar zie het bewijs. 
En nu natuurlijk de vraag hoe koud het dan was? Volgens de meter in mijn auto was het 28 graden. 
Ja ja, is niet koud. Maar wel als het 5 minuten geleden nog 32 graden was. Echt waar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten