maandag 26 januari 2015

Lekker druk

De maandag is tegenwoordig een volle dag.
Sinds vandaag heeft Youri namelijk kookles als naschoolse activiteit.
Is vrij uniek voor Youri dat hij hieraan meedoet. Voor hem geldt namelijk dat alles wat na 12.30 gebeurd buiten schooltijd is en dus eigen tijd. En eigen tijd besteed je echt niet aan school!
Of nou ja, alleen voor wat noodzakelijk is, huiswerk bijvoorbeeld maar dan aub niet te veel.
Niet zo lang geleden was er op de middelbare school een lesjesmiddag voor de huidige groep 8 zodat ze eens konden proeven op de middelbare. Dit was op een donderdagmiddag van 13.15 tot 15.15.
Ik kon praten als brugman maar meneer ging echt niet in zijn eigen tijd naar school.
Nou dan niet. Ik kan het hem niet verplichten. Een hoop andere kinderen keken er echt naar uit, Youri interesseert het niks.
Maar nu dus kookles. In eigen tijd. En enthousiast thuis gekomen. Het mag in de krant.
Hij had kip gesmoord met ui en paprika's en er sla bij gemaakt.


Hij kreeg het ook mee naar huis. Is op de fiets niet echt heel handig dus hebben we de deal gemaakt dat zolang er kookles is we hem op maandag halen en brengen.
Kon meneer wel waarderen.
Waar hij nu wel aan moest wennen was dat hij drie kwartier later al weer klaar moest staan voor tennis.
Het was even piepen en zuchten, maar na geen gehoor van mijn kant stond hij dan toch klaar in de tennisoutfit.
We kunnen om deze tijd nog lekker door rijden. De drukte op de weg is er pas na de les.
Thuis gekomen is het voor Youri dan eindelijk tijd voor de relaxstand.
Ik begin direct met koken zodat we redelijk op tijd eten.
Om 20.00 vertrek ik opnieuw naar de tennisbaan, maar dan voor mijn eigen les.
Dan is het wel lekker als de maaltijd stabiel ligt en niet na een paar ballen omhoog schiet.
En dan om 21.30 is het voor mij ook klaar. Ook hier nu de relaxstand. Nog even het blog en dan weer opladen voor een volgende dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten