zondag 4 januari 2015

Het leven van poes

Ik krijg regelmatig de vraag hoe het nu met poes gaat.
Poes staat niet zo vaak in het middelpunt, maar wordt echt niet vergeten hoor.
Poes is poes en gaat haar eigen gang.
Hoe haar dag eruit ziet wil ik graag met jullie delen.
Niet in slaap vallen hoor, het is namelijk erg slaapverwekkend.
Poes kiest 's avonds uit bij wie ze gaat slapen.
Dan hoop je altijd maar dat ze ook haar gemak houdt. Ze wil namelijk 's nachts nog wel eens bedenken dat ze toch wat anders wil. Eten of naar buiten of naar een andere kamer.
Als ze wat in de kop heeft heeft ze het ook in de kont. Lekker krabben aan de deuren om te laten horen dat je andere plannen hebt. Heel fijn om 3.00 uur 's nachts.
Soms als ze me dit een paar nachten achter elkaar aangedaan heeft gooi ik haar er bij voorbaat al uit bij het sluiten van de deuren. Ik heb ook recht op mijn slaap.
Afgelopen nacht heeft ze geslapen bij Youri.
Om 10.00 uur was er ontbijt.


Op het aanrecht in een speciaal hoekje voor poes. Als we het laag zouden zetten eet iedereen van het voer behalve poes.
Hierna was er even een rustmomentje.


Tussen 12.00 en 14.00 was poes niet thuis. Ik heb een vermoeden wat ze aan het doen was.
Lunchen.


Sorry gekko, had je maar harder moeten rennen.
Als je dan je buik weer vol hebt is het tijd voor een middagdutje.


En een namiddagdutje.


Dan nog even kort genieten van de namiddagzon.


Ja, de dag vliegt om. Je zou er moe van worden.
Om 20.00 is er dan weer een lopend buffet in het kattenhoekje waarna we ons opmaken voor de nacht. 
Zo, nu zijn jullie allemaal weer op de hoogte van een reguliere dag van poes.
Best slaapverwekkend toch?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten