vrijdag 23 januari 2015

Pontjesbrug

Donderdag alweer, wat vliegt de tijd.
Zeker als er familie is waarmee je leuke dingen wilt doen zijn de dagen gewoon te kort.
Terwijl Maud aan het surfen was en Youri aan de Skype hebben mijn zus, zwager en ik Willemstad onveilig gemaakt.
Je kunt Curacao niet verlaten zonder over de pontjesbrug gelopen te hebben. Dat kan echt niet.
De handelskade moet je ook van dichtbij gezien hebben! Om vervolgens tot de conclusie te komen dat al die folders gefotoshopt zijn. Zo enorm fel gekleurd zijn die huisjes namelijk niet.
Maar ze blijven mooi en bijzonder.


Na de brug en winkeltjes hadden we het wel weer gehad. Ik kreeg de vraag wat er nou nog meer erg leuk is op Curacao en een echte must do? Dat is nog moeilijk ook om daar antwoord op te geven. 
Wat voor hun misschien bijzonder is wordt door mij als heel gewoon gezien.
Eigenlijk staat het slavenmuseum nog hoog genoteerd. Misschien dat we dit qua tijd niet meer gaan redden, maar zou wel bij een ieder op zijn doe lijstje moeten staan.
Als je als blanke voet op deze rots zet vind ik dat je moet weten over het slavenverleden.
Het eiland is meer dan zon zee strand, het heeft een hele rijke geschiedenis.
We zullen zien of we dit nog ergens tussen kunnen proppen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten