donderdag 1 januari 2015

Een jaar rond

Nieuwjaarsdag heeft toch een iets andere betekenis voor ons dan wat het regulier inhoud.
Vandaag heb ik precies een heel jaar rond een blog geschreven.
Dagelijks heb ik jullie op de hoogte gehouden van ons leven hier op Curacao.
Ik heb geprobeerd dit zo reëel mogelijk te brengen zonder mensen hierdoor te benadelen of culturen of gewoontes te veroordelen.
Het viel zeker niet mee om elke dag maar weer een onderwerp te bedenken waar over geschreven zou worden.
Er waren dagen dat ik naar mijn mening dan eigenlijk niks bijzonders meemaakte.
Misschien is dat natuurlijk ook wel zo doordat wij inmiddels al aardig ingeburgerd zijn. Voor mij zijn nu dingen normaal die in Nederland niet vanzelfsprekend zijn. Soms is dat even schakelen zodat ik daar dan alsnog over kon schrijven. Andere keren maakte ik zoveel mee dat ik genoeg had om meerdere dagen te vullen.
Het was bijzonder om te zien dat ik in de loop van de tijd steeds meer volgers kreeg die het leuk vonden om mee te lezen.
Precies vandaag heb ik de 55.000 pageviewers gepasseerd en daar ben ik best trots op.
Doordat er steeds meer lezers zijn, kwamen er ook steeds meer reacties wat voor mij als schrijfster erg leuk is.
Een heel jaar een blog betekent dus ook voor ons nu een heel jaar lang wonend op Curacao.
Iedereen heeft zijn plekje gevonden en zit goed in zijn of haar vel.
Maud heeft een rijk sociaal netwerk en doet veel leuke uitjes met vrienden. Ook op school heeft ze het erg naar haar zin.
Youri vindt het hier stom op school, maar in Nederland stommer. Dan mogen we toch van winst spreken.
Erik heeft een drukke maar leuke baan waarbij hij tevens veel van de wereld ziet. Dat is toch wel een erg leuke bijkomstigheid.
En ik heb nu eindelijk de tijd om te doen waar mijn hart ligt. Het opvangen van straathonden en die met liefde weer het vertrouwen in de mens terug laten krijgen zodat ze herplaatst kunnen worden.
Dit betekent dat we zeker nog niet terug gaan en ik dan ook rustig verder zal schrijven.
Het jaar is omgevlogen en dat zal aankomende jaren vast ook wel zo zijn. Daarom genieten we met volle teugen, voor je het weet staat de container weer klaar om onze spullen terug naar Nederland te brengen. Tot die tijd schrijven we rustig verder.
Aan alle trouwe lezers, bedankt voor het volgen, lezen en reageren op het blog.
Op naar 365 nieuwe blogs.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten