woensdag 31 december 2014

Oudjaarsdag

Een vroeg blog van mij vandaag zodat ik mij straks volledig kan richten op het feestgedruis.
Vandaag was onze eerste oudjaarsdag hier op het eiland en die was bijzonder.
Vanmorgen hadden we eerst een afspraak bij het werk van Erik.
Daar werd net als bij alle andere grote bedrijven het jaar afgesloten met een miljoenklapper.
Iedereen was uitgenodigd en er was een hapje en een drankje.
Daarna naar buiten waar we getuige waren van echt een enorme hoop herrie.


Op de weg terug hoorden we en zagen we meerdere klappers afgestoken worden.
Zo worden alle kwade geesten het jaar uitgedreven en kan er weer met een frisse moed met het nieuwe jaar gestart worden.
De topper werd dit jaar op Pietermaai afgestoken. Dit was een klapper van 2 kilometer!!
Tijdens onze pitstop bij de Albert Hein zagen we echt een enorme rij staan bij de oliebollenkraam.
Tjonge, ben ik blij dat ik zelf gebakken heb! Maar ik zie hier mogelijkheden! Ik denk dat ik volgend jaar ook ga verkopen, is big business heb ik gezien.



Respect voor de bakker, die echt midden op de dag in de volle zon oliebollen staat te bakken!
Zoals we in Nederland het eindejaarslot van de Staatsloterij kennen is hier ook zo iets vergelijkwaardigs. 
Ik weet het niet helemaal zeker, maar dacht dat de hoofdprijs hier 1 miljoen gulden is.
Is niet verkeerd natuurlijk, maar die 30 miljoen van de Staatsloterij is ook zeer welkom.
Zie hier de dames van de loterij die nog zo veel mogelijk loten proberen te verkopen.



Om 19.00 uur plaatselijke tijd hebben we nog even mee afgeteld voor het moment suprème in Nederland. Toch wel raar dat terwijl ik dit schrijf zij al in 2015 zitten.
Maar lang leve de techniek dat je overal toch een beetje bij kunt zijn.


Voor ons nog heel even geduld. We gaan straks op een heel mooi punt kijken waar we een geweldig uitzicht over Curacao hebben. Daar zullen we proosten en vuurwerk afsteken.
En dan nu voor iedereen (alvast) een liefdevol, gezond en gelukkig 2015 gewenst!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten