woensdag 17 december 2014

Genoten

Gisteravond hebben we genoten van het kerstfeest op school.
Met alle eerlijkheid kan ik stellen dat ik nog nooit zo'n leuk kerstfeest heb gehad.
Was het dan zo bijzonder? Nee, dat ook weer niet, maar het was heel ongedwongen en gezellig.
Ik kan mij van mijn jeugd herinneren dat ik kerstfeest altijd geweldig vond.
De hele school vol met kaarsjes en lichtjes. Dan kwam je 's avonds in het donker in je mooiste jurk naar school om kerst te vieren. Dit werd dan gedaan met een kerstdiner en wat acts.
Helaas zaten onze kinderen op een school waar kerst heel formeel gevierd werd. Wat mij betreft te formeel en tevens ook altijd hetzelfde. Het werd zelfs in een kerk gevierd met alle toeters en bellen qua zang erom heen. Ieder in zijn waarde latend, maar naar de kerk gaan vind ik meer passen in iemands eigen tijd.
Hoe blij was ik dan ook om te horen dat hier kerst gevierd werd met een kerstdiner midden op het plein. Dat kan hier natuurlijk lekker buiten dus gebeurd dat ook.
Alle ouders werd gevraagd wat te maken. En aan alle kinderen werd gevraagd een kado mee te nemen.
Er werd aan beiden goed gehoor gegeven.




De kerstkadootjes werden vandaag opgehaald door een DJ van Dolfijn FM. Een radiozender vergelijkbaar met radio 538.
Zij hebben elk jaar de actie; voor ieder kind een kerstkado. 
Met hun inzamelingen worden alle kinderen in het weeshuis, in instellingen en in de arme wijken voorzien van een kado. Een geweldig initiatief wat elk jaar een hoop kado's opleverd.
Erg leuk dat school ook mee deed en hierdoor de kinderen bewust maakt dat er hier op het eiland echte armoede bestaat. Nou vind ik dat school daar toch al goed mee bezig is!
We hebben natuurlijk ook ons bezoekje aan de voedselbank gehad en we hebben onlangs ook een schoenendoos ingeleverd.
In totaal zijn er 161 pakjes naar dolfijn fm gebracht.


Na het kerstfeest op de school van Youri gingen we naar de overkant naar de school van Maud.
Daar waren we getuige van de kersttalenten show.
Ook erg leuk, lekker buiten en erg gezellig. En wat een talent loopt er rond op school!
Van één van de acts heb ik hier een filmpje. Voor de liefhebbers. 


En dan nu is het voor onze kinderen kerstvakantie! Heerlijk, 2,5 week geen wekker om 6.20. 
We gaan er met volle teugen van genieten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten