donderdag 25 december 2014

Kleine verhuizing

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Onze eerste kerst op het eiland.
Was het uiteindelijk zo veel anders dan anders? Eigenlijk niet, behalve het weer dan.
Bewust of onbewust hou je toch vast aan eigen gewoontes en tradities.
Vanmorgen hadden we dan ook onze kerstbrunch. Eerst even oma opgehaald en daarna kon het feest beginnen.
In de loop van de dag kwam Youri met een helemaal uit zich zelf verzonnen plan. En het had niet eens iets met computers te maken! Hij wilde zijn kamer anders en had ook al helemaal bedacht hoe hij het wilde hebben. Ach waarom ook niet. Wat doen wij dus op eerste kerstdag? Een kleine verhuizing!
Bed werd verplaats en bureau werd omgezet. Hiervoor moest wel eerst het één en ander verwijderd worden. Ach, kon er ook wel meteen een doekje overheen.


Op één of andere manier had ik mijn eerste kerstdag toch anders voorgesteld.
Om 17.00 kwam er een berichtje dat bij een rotonde vlak bij ons in de buurt een hond zou liggen die behoorlijk mager was en mogelijk hulp nodig had.
Ook al is het kerst, of misschien wel juist omdat het kerst is kon ik niet anders dan er even naar toe rijden. Ik eet wel iets later als er een dierenleven gered kan worden.
Helaas kon ik geen hond vinden die per direct hulp nodig had. Gelukkig maar. 
Daarna ben ik alsnog aan het kerstdiner begonnen.
Nu maar eens kijken wat tweede kerstdag ons gaat brengen. Misschien heeft Maud nog verbouwingsplannen? Of krijgt Erik het op zijn heupen? We wachten het af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten