dinsdag 16 december 2014

Lekker Nederlands

Emigreren naar Curacao wordt wel eens gekscherend emigreren voor Dummies genoemd.
Het is ook zeker waar dat integreren in een land waar dezelfde taal wordt gesproken een stuk makkelijker gaat dan dat we met z'n vieren Chinees hadden moeten leren.
Natuurlijk zijn er cultuurverschillen en een groot klimaatverschil. Maar ik ben soms zo blij dat het toch een klein stukje Nederland lijkt!
Als ik trek heb in iets heel specifieks Nederlands dan ga ik naar de Albert Hein, geheid dat ze het daar hebben.
Maar ik word van nog veel meer Nederlandse dingen blij. Zo komt volgende week maandag Najib Amhali hier op het eiland een show geven. Hoe gaaf is dat! En ik heb er niets eens voor in mijn slaapzak bij een verkooppunt hoeven liggen. Gelukkig maar, want een slaapzak is hier toch echt veels te warm!  Kaartjes zijn er genoeg en zijn nu zelfs nog te koop.


En ook alle Nederlandse topfilms worden hier gedraaid. Ik kan dan ook niet wachten tot 1 januari!


Het is erg fijn dat wat je in Nederland zou doen (een keer naar de bios of naar een show) hier ook gewoon kan.
Blijven we toch een beetje bij van wat er allemaal in Nederland draait en speelt.
Lijkt het tenminste niet of dat we van een andere planeet komen bij terugkomst.
Ik moet toch minstens mee kunnen praten over het drankprobleem van Claire (Gooise vrouwen) en de grappen van Nijib. We hebben dus voor beide kaartjes! Jeeyyy, zin in!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten