woensdag 24 december 2014

Tv kijken

En zo was het ineens kerstavond. Een avond die we jarenlang gevuld hebben met de vaste traditie van het kijken naar All you need is love.


Was het niet thuis dan was het wel op het werk onder het motto 'vinden de cliënten ook leuk'!
Tissues bij de hand en lekker genieten van elk jaar weer een leuke aflevering.
Maar nu dus niet! Als het in Nederland 20.30 is, is het hier pas 15.30.
Dan ga je niet op de bank tv kijken. Daar heb je dan geen tijd voor en geen behoefte aan.
Nu heb ik ook geen tv aansluiting hier. Kan wel, dat is bij dezelfde firma als waar mijn internet vandaan komt.
Nou als er net zoveel tv storingen zijn als internetstoringen dan heb ik weinig beeld. Laat dus maar, geen zin om bij mijn vriendinnen van UTS op de koffie te gaan.
Waar we hier ook tegenaan lopen is dat je veel programma's op de voor iedereen bekende reguliere manier niet kunt terug kijken.
Iedereen kent wel 'uitzending gemist' of 'RTL xl' of noem maar op, maar dat gaat niet.
Bij veel programma's krijgen we in beeld dat het programma niet mag worden bekeken in het land waar ik mij bevind.
Kijk ik hier dan helemaal geen tv? Ja wel hoor! Sinds een half jaar bestaat de app 'NL ziet'.
Is wel een betaalde app waar ik maandelijks €7,95 voor betaal, maar dat is altijd nog minder dan een aansluiting hier via UTS.


Via deze app kan ik op mijn iPad eigenlijk alles terug kijken. Van Ned. 1,2 en 3 tot SBS 6. 
En wat nog meer erg prettig is, is dat ik kijk op het moment dat het mij uitkomt en dat is hier dan toch 's avonds. Heerlijk dat hetgeen wat voor mij overdag geweest is toch nog 's avonds of de volgende dag alsnog te bekijken is. Zo blijven we van alles op de hoogte en heb je lekker je ontspanningsmomentje. Straks dus maar eens even kijken of all you need als geplaatst is.
Fijne kerstdagen allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten