zondag 28 december 2014

Jongensdroom

Eindelijk, eindelijk is het dan zo ver. De vuurwerkverkoop is begonnen en daarmee ook de start van het afsteken.
Als je van vuurwerk houd is het werkelijk een walhalla hier.
Ten eerste is er van alles te koop en ten tweede hangt het er niet zo om wanneer je het afsteekt.
Geen angst dus dat je door meneer de wijkagent wordt betrapt en dat je in het nieuwe jaar mag komen vegen. Al hoe wel dat niet eens zo gek zou zijn hier, wordt het tenminste direct opgeruimd.
Ik vermoed dat de troep van het afsteken hier nog maanden zal blijven liggen.
Ik ben met Maud en Youri naar een vuurwerkwinkel geweest. Die heb je hier meer dan genoeg.
In de straat waar wij reden waren al 4 winkels. Nou ja winkels. Soms is de verkoop in een leegstaand winkelpand, soms is het in een garage en halen ze de auto's gewoon even weg en anders is het in een container langs de weg.


Je kijkt je ogen uit! Er is van alles te koop. Veel van wat er in Nederland ook verkocht wordt, maar toch ook genoeg onbekend.
Zo zag ik deze potten. Ik heb geen idee wat en hoeveel eruit komt, maar denkend aan de grote van de fonteinen die in Nederland verkocht worden zal deze het wel wat langer doen.


En deze neigt wel erg naar professioneel vuurwerk waarbij meerdere potten na elkaar afgestoken worden.


Het zijn er negen die vanzelf na elkaar worden afgevuurd.
Hier een kleine impressie van wat pijlen.


En verder stonden er heeeel veel grote dozen. Geen idee wat er in zit. Zag wel dat het een hoop geld was. Tussen de 200 en 500 gulden voor een doos waar iets van vuurwerk in zit. Mag wat kosten.


Oja, ik heb er geen foto van, maar ze verkopen hier ook kinderpakketten. Wat een giller.
In Nederland ben ik dan gewend een pakket te krijgen met sterretjes, Bengaals vuur, wat confettipoppers en trektouwtjes.
Haha, hier krijg je in je eigen rugzakje grondtollen, kleine fonteinen, sterretjes en ander klein knalwerk.
Wij hebben ook het één en ander gekocht.


Ik heb het gehouden bij siervuurwerk. Dat is meer mijn ding. Youri heeft ook wat knallers, maar mag die alleen afsteken op oudjaarsdag en dan hier niet in de tuin.
Kost hem wel wat moeite om zooooooo lang te moeten wachten.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten