dinsdag 9 december 2014

Wie zijn verantwoording?

Vandaag was de dag dat Youri zijn boekbespreking zou hebben.
Iets waar hij toch altijd wel wat tegenop ziet vanwege onder andere het stukje voorlezen in de klas.
Eigenlijk staat in je dyslexie verklaring dat je nooit onverwachts mag worden aangewezen om voor te lezen. Nu is dit natuurlijk niet onverwachts maar wel onder spanning, wat het misschien wel net zo vervelend maakt.
In alle consternatie was hij zelfs vanmorgen vergeten zijn lunchbox mee te nemen.


Bij het ophalen vanmiddag was natuurlijk de eerste vraag hoe zijn boekbespreking was gegaan.
Sssstttt zegt hij. Ja wat ssssttt? Hij had hem niet gedaan, juf was het vergeten!
Ik weet dan even niet wat te zeggen. Moet ik boos worden? Maar op wie?
Op de juf die haar planning en agenda blijkbaar niet op orde heeft? Of op Youri die zelf ook een mondje heeft en tegen de juf kan zeggen dat hij vergeten wordt?
Tja, wat is wijsheid? Kan ik die verantwoording bij een kind leggen? 
Eenmaal thuis komt er een blad tevoorschijn met Engelse woorden. Ik vraag Youri wanneer die toets is?
Hij weet het niet precies. Hij dacht morgen. Morgen?? Er staat niks in magister cq maxclass.
Hier weer hetzelfde. Wat moet ik hier nou mee?
Als een school magister gebruikt om huiswerk mee door te geven, dan is het wel handig dat deze goed bijgehouden wordt. Anders is het niet fair en moet je de verantwoording bij de kinderen laten door ze een agenda mee te geven.
Maar ook hier weer zou Youri de datum ook op het blad kunnen zetten of bij twijfel het nogmaals even kunnen navragen.
Wanneer pamper ik hem nou teveel of wanneer verwacht ik te veel van de leerkracht?
Ik vind hem persoonlijk erg moeilijk.
Laten we maar hopen dat die Engels toets toch echt niet morgen is! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten