dinsdag 6 januari 2015

Hollands dagje

Het was niet allemaal zo ingepland maar het werd het wel. We hadden vandaag een Hollands dagje.
Na schooltijd vond Youri het leuk om mee te gaan boodschappen doen.
Ik had plannen om zelf champignonensoep te maken en wilde graag zeker weten dat ik er alles voor kon krijgen.
Als je op zeker wilt gaan, ga ik dus naar de Albert Hein. Nou als er iets Hollands is is het de Appie wel.
Voor de Albert Hein staat nog zo iets typisch Nederlands. Een haringkraam!
De haring wordt daar vers gefileerd en geserveerd. Youri en ik zijn de enige uit het gezin die haring lusten dus die kans moesten we maar eens nemen.



We wilden de haring wel graag in stukjes. Zo van de staart is niet zo ons ding.
En hij was toch lekker! Mmm, dat gaan we vaker doen.
Trouwens , de champignonensoep is het niet geworden. Er was geen room meer. Er was wel meer niet. Tijd voor een nieuwe container.
Vanavond had ik mijn tweede typisch Nederlandse momentje. Ik ben met Maud, een vriendin en haar dochter naar de film geweest.
We gingen naar;


Was wel even lekker, een Nederlandse film in plaats van een Engels gesproken film met Spaanse ondertiteling. 
En dan voor je het weet is de avond alweer voorbij en lig ik in mijn bed.
Op naar een volgende dag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten