zondag 11 januari 2015

Volle bak

Ik weet niet of iedereen nog blij is met mijn stukjes die ik schrijf?
Misschien worden ze wat ééntonig? 
Ik kan jullie namelijk melden dat het hok weer vol zit, meer dan vol zelfs.
Vanmorgen werd ik gebeld of ik drie pups kon overnemen van een andere foster met chigunkunya.
Het zijn drie pups uit twee verschillende nestjes. Twee zijn er 7 weken oud en éentje 8.
Dit zijn pups die waarschijnlijk slachtoffer zijn geworden van de jaarlijkse grote tuinschoonmaak!


Het was best spannend voor het kleine grut. Een reis van de foster naar de dierenarts en daarna naar mij.
Langzaam ontdooide het en kwamen ze tevoorschijn.




Tico was wel weer blij met de nieuwe aanwas. Hij lag klaar om met ze te spelen.


Aan het eind van de middag liep de eerste al buiten.


Dit is toch wel even andere koek dan een hond van een jaar of drie.
Ik moet nog uitkijken dat ik er niet op ga staan, zo klein zijn ze.
Gelukkig zijn ze al redelijk zindelijk en doen ze hun behoefte op een krant. 
Het is Maud haar beurt om namen te verzinnen. Ik heb nog niet gehoord wat het worden moet.
Heel toevallig stuitte ik gisteren op een programma op youtube dat ging over het werk van de inspecteurs van de dierenbescherming.
Fantastisch dat ze er zijn en ook dat er zelfs speciaal een telefoonnummer is om dierenleed te melden.
Maar wat een enorm contrast met de wereld waarin ik nu leef! Het is bijna niet voor te stellen wat mensen hier met dieren doen!
Als er een broodmagere hond in Nederland wordt gevonden staat het in de Telegraaf en een nest gedumpte puppy's haalt zelfs Hart van Nederland.
Dat is hier dagelijkse kost. Ooit hoop ik dat er ook hier een dierenpolitie komt en dat moedwillig dieren pijn doen flink gestraft gaat worden. Laten we hopen dat dit niet lang meer duurt.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten