dinsdag 13 januari 2015

Wegenbelasting

Toen ik van de week mijn blog opende met de vraag of mijn blog jullie nog niet verveelde kreeg ik erg veel reacties.
Vooral dat ik door moest gaan met het schrijven van mijn blog. Dat is ook zeker de bedoeling.
De vraag was eigenlijk meer of het type onderwerp jullie nog niet verveelde.
Het blog ging namelijk voor de zoveelste dag op rij over honden. Ik kan echt elke dag wel iets vertellen over de fosterhondjes, de straathonden en katten en het dierenwelzijn.
Maar misschien willen jullie ook eens wat anders?
Vandaag in ieder geval een keer geen hondjes.
Curacao wordt gekscherend wel eens een ontwikkelingsland of vooroorlogs genoemd.
Zo erg is het gelukkig niet, maar op sommige vlakken zijn ze wel hopeloos ouderwets.
In januari wordt er van iedereen verwacht dat ze de wegenbelasting voor 2015 gaan betalen.
Dat is hier geen automatische overschrijving en daarna een sticker in je brievenbus.
Dat laatste is namelijk echt onbegonnen werk. Ze hebben hier wel een postbezorgservice maar je weet nooit wanneer je brieven bezorgd worden.
Dat kan echt eindeloos duren. Een hoop bedrijven doen hun rekeningen dus maar zelf brengen.
Zo krijgen wij bijvoorbeeld van onze security een rekening die gebracht wordt tijdens de patrouille.
En de nieuwe autoverzekering wordt ook niet verstuurd. Je kunt voor een jaar betalen aan de balie en dan krijg je meteen je nieuwe polis mee. 
Allemaal omdat de post niet werkt.
Maar de wegenbelasting, die moet je dus betalen bij het postkantoor, bij de girobank of bij het belastingkantoor.
Geen idee hoeveel auto's hier op het eiland rondrijden, wat ik wel weet is dat dit betalen nogal een gedoe is.
Eigenlijk is het hoe eerder je betaald hoe beter. Men wacht hier namelijk net zo lang totdat er in de krant komt te staan dat de politie gaat bekeuren als je de boel nog niet op orde hebt.
Vanaf dat bericht is het een gekkenhuis bij de betaalplekken. Uren wachten voor een stickertje is dan niet uitzonderlijk.
Daar had ik echt geen zin in! Of ik het nou nu betaal of over een paar weken, betalen moet ik toch.
Wel fijn dat de vrouwen van de collega's elkaar tippen over de betaalpunten die niet zo druk zijn.
En inderdaad, met een kwartiertje was de belasting betaald. Heel fijn, ik heb echt geen zin om uren in de rij te gaan staan voor een sticker!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten