maandag 12 januari 2015

Een K dag

Hoe vervelend is het om je dag te starten met het bericht dat Daisy uit de tuin was ontsnapt bij haar nieuwe foster!!
Ik werd door vrienden getipt dat ze op Facebook stond als vermist!
Potverdorrie, ik was niet gebeld of niks door de nieuwe foster!
Ik had graag op de hoogte gebracht willen worden, want ze zal waarschijnlijk eerder naar mij toekomen dan naar haar. De nieuwe foster heeft haar pas twee dagen.
Inmiddels was ze al drie uur zoek!
Omdat ze nu helemaal aan de andere kant van het eiland woont moest ik even plannen hoe ik dat zou gaan doen.
Youri heeft geen sleutel van het huis of de poort en Maud was pas later uit dan Youri.
Ik ben de sleutel maar naar school gaan brengen zodat hij naar binnen kon en ik nu direct door kon rijden naar Jan Thiel.
Wat een onmacht voel je toch als je die kant uitgaat! Het huilen staat je nader dan het lachen.
Anderhalve week geleden heb ik de moeite genomen om haar van straat te redden, nou liep ze er weer.
Ze kent het gevaar van de weg niet. Ze zou zo aangereden kunnen worden.
Ik ben in de buurt gaan rondrijden, roepen, kijken, maar helemaal niks.
Waar begin je ook met zo'n zoektocht? De hond kan alle kanten uit. Na anderhalf uur heb ik het opgegeven en ben maar weer naar huis gegaan.
Het voelt zo raar om daar dan weg te rijden. Je wilt verder zoeken, maar weet niet hoe.
De dag gaat verder dan een beetje langs je heen. Je doet je ding, maar bent er met je kop niet bij.
Hoe blij en gelukkig was ik dan ook toen ik vanavond om 19.15 werd gebeld dat ze weer gevonden was.
Mensen die haar zagen lopen herkende haar van Facebook en hebben de foster gebeld.
En inderdaad was het Daisy. 



Ook weer midden op de weg. Dat beestje moet wel een beschermengeltje hebben! 
Tjonge wat was ik blij! Mijn avond kon niet meer stuk nadat mijn hele dag al zo K was geweest.
Moest me wel heel erg inhouden. Wat mij betreft haal ik Daisy nu nog op!
Komt ze gewoon weer bij mij en zien we het wel hoe we het met poes doen!
Je weet even niet wat je met al je gevoelens moet. Ik ben blij maar ook kwaad tegelijk!
Hoe kan je zo'n beestje laten ontsnappen!
Ik heb moeite moeten doen om het vanavond los te laten.
Ik heb de nieuwe foster de verantwoording gegeven en de hond is gezond en wel weer terug. Eind goed al goed zou je zeggen, maar o wat is het moeilijk om dit los te laten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten