woensdag 7 januari 2015

Iedereen is van de wereld

Het is nog niet zo lang geleden dat we bij de show van Najib Amhali zijn geweest.
Een onderdeel van zijn betoog ging over het terrorisme. 
Hij had er een mooi lied bij gepakt wat uitstekend paste bij zijn boodschap.
Die was ' iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen' van de band The Scene.
Of je nou Christen, Moslim of Joods bent, we leven allemaal op de zelfde aarde en hebben het ermee te doen.
Heb respect voor elkaar en voor moeder natuur!
Helaas werden we vandaag opgeschikt door het nieuws uit Parijs. 12 mensen zonder pardon de dood ingejaagd. Koelbloedig neergeschoten omdat ze strips tekenden die haatdragend zouden zijn.
Nee, iemand doodschieten is dan zeker niet haatdragend. Ik vind dat toch echt vele malen erger.
Nu ben ik heel benieuwd hoe de wereld hier op gaat reageren, wat komt hierna?
Om heel eerlijk te zijn ben ik op zulke momenten blij dat ik hier op Curacao woon.
Die angst voor een terroristische aanslag is hier veel minder. Laten we dat vooral zo houden.
Vandaag was ik bij een gezin om iets op te halen. Het grappige was dat zij mij kenden van het blog.
Ik heb inmiddels toch een leuke schare aan aanhang opgebouwd. Men kent mij dan niet persoonlijk, maar via mijn schrijven. Heel erg leuk om op die manier mensen te leren kennen.
En ook erg leuk om van die mensen eens hun verhaal te horen.
Dit gezin heeft al heel wat van de wereld gezien en was nu beland op Curacao. 
In eerste instantie was de bedoeling om langer te blijven, maar daar hebben ze toch vanaf gezien.
Daarom werd de inboedel weer verkocht om weer een nieuwe reis te kunnen gaan voorbereiden.
Hoe mooi is dat! Je overlegt met de kinderen wat ze graag zouden willen zien en vertrekt!
De nieuwe bestemming wordt Lapland, met als doel het spotten van rendieren en het Noorderlicht.
Ik dacht dat wij avontuurlijk waren met onze emigratie voor Dummies, maar dit is andere koek.
Wel heel gaaf om zo van het éne werelddeel naar het andere te kunnen hoppen.
Als ze in Lapland mijn blog blijven volgen komt er weer een land bij op het lijstje.
Inmiddels heb ik lezers in meer dan 10 verschillende landen over de hele wereld verspreid. 
Zelfs een lezer in Indonesië. 
Zo kom ik ook over de hele wereld alleen is dan net even anders.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten