zondag 12 oktober 2014

Wildlife Florida

De staat Florida heeft een imposante lijst aan wildlife.
Helaas niet zo goed terug te vinden in Miami vanwege de drukte, maar zodra je Miami verlaat is de kans groot dat je een bijzonder beest tegenkomt.
Even voor het idee wat hier zoal leeft. 500 verschillende soorten vogels waaronder deze machtig mooie adelaar.


Verder meerdere soorten schildpadden, kikkers, insecten en zelfs zwarte beren!
Ik vind zelf het meest bijzondere dier toch wel de Florida Panther.


Eigenlijk is het geen panter maar een poema. Ze waren hier bijna uitgestorven. Om inteelt tegen te gaan zijn toen 8 panters uit Texas uitgezet. Nu is de populatie zich langzaam aan het uitbreiden.
Wat ik liever ook niet tegen kom is één van de 45! soorten slangen die hier leven. En dan zijn dat niet alleen addertjes maar ook phytons en ratelslangen. 
En laten we de krokodillen niet vergeten. Uiteraard zijn die te bewonderen in de Evergleeds, maar dat is erg toeristisch. Ze zeggen hier dat het bijna ondoenlijk is om Florida te verlaten zonder een krokodil te zien. Ze leven hier in grote getalen. Bij vrijwel elk meertje is de kans aanwezig dat je hem spot.
Er staan dan ook borden langs de meren dat het gevaarlijk is om te zwemmen. Pootje baden is meer pootje afstaan.
Ik geloof niet dat ik het heel erg vind dat ik bij de weinige hoor die nog niks gezien heeft.
Erik had voor vandaag het fantastische idee om te gaan geochachen. Jeeh right!
Over het algemeen liggen die dingen verstopt tussen bomen, in gras en weet ik het waar.
Uiteindelijk hebben we een paar "veilige" weten te vinden waaronder één in dit park.


Als het er voor honden vriendelijk is dan zal het voor mij ook wel ongevaarlijk zijn, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten