donderdag 23 oktober 2014

Beetje smerig

Ik heb een leuke auto. Een auto waar ik graag mee rijd en waar ik van alles in mee neem.
Ik heb achterin standaard een doos staan met daarin een oude handdoek, handschoenen, fles water, blik voer en een riem.
Het is mij nog niet overkomen, maar het gaat mij vast ook wel eens gebeuren dat ik een hond op straat zie die direct hulp nodig heeft.
Toen ik Luna vanuit het asiel meenam durfde ze niet in de auto. Ik moest haar erin tillen.
Ook Tico is geen held achterin. Die moest ook getild worden.
Nu we tegenwoordig naar cursus gaan is auto rijden ineens ontzettend leuk!! Zo leuk dat ze uit zich zelf in de auto springen.
Luna is helemaal gek. Die springt overal in waar een deur opengaat. Kom je aanrijden en doe je de bestuurdersdeur open dan zit ze in notime bij je op schoot.
Gaat de achterdeur open dan springt ze daarin en zit ik toevallig nog achter het stuur dan komt ze via het middenconsol wel even bij me kijken.
Gelukkig komt ze tijdens het rijden niet naast me zitten, maar haar in de achterbak zetten heeft ook weinig zin.
Mevrouw zit namelijk liever op de achterbank. Als een prinsesje wordt er uit het raam gekeken.
Dat betekent dus dat ze over de achterbank heen springt om te komen waar ze wil zijn.
En dat betekent nog meer dat mijn auto er niet uit ziet!
Tijd voor een grondige wasbeurt.
Nu hebben we hier op Curacao Bob autowas.


En Bob autowas heeft happy hour van 13.00 tot 15.00. En nee dan krijg je geen twee drankjes voor de prijs van één, maar een fikse korting op een wasbeurt.
Klinkt goed, maar nog beter is dat ze ook een programma hebben waarbij de binnenkant gereinigd wordt. Dat klinkt beter, nee dat klinkt zelfs heel goed. Dan hoeft deze vrouw niet in de verstikkende hitte haar autootje uit te zuigen.
We kwamen precies om 14.50 binnen en mochten nog deelnemen aan het happy hour. 
Mooi, want de auto was wel toe aan een beurt.
Eerst werd hij door de wasstraat gehaald en aan de buitenkant gewassen.
Komt hij eruit dan wordt hij nog even droog gewreven en worden ook de spiegels en ramen netjes gedroogd.
Hierna aansluiten in de volgende rij. We waren niet de enige met een smerige auto.
En dan eindelijk mocht hij op de lopende band. Die band duurt ongeveer een minuut of 10 schat ik en in die tijd moet de hele auto spik en span zijn. Want aan het eind van de band moet je er weer in zitten zodat je auto niet naar beneden rolt.
Nu was mijn auto zo vies dat er 5!!!mannen nodig waren om in die korte tijd mijn auto uit te zuigen, het dashboard te poetsen, de binnenkant van mijn ramen te doen en ja wel mijn banden zwart te verven.
Wat een giller hè, je banden zwart verven! 
Het eindresultaat mag er wezen. Helemaal schoon is hij niet, maar daar was hij dan toch echt te vies voor. 
Bij thuiskomst werd ik gelukkig weer enthousiast begroet door???? Juist ja!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten