woensdag 8 oktober 2014

Technologie

Vandaag hebben we het eerste park bezocht.
De kinderen zijn de leeftijd van de Disneyparken wel voorbij dus hebben we gekozen voor de Universal parken.
Ook hier is weer een strenge controle voordat je het park binnen komt. Je tas wordt gecontroleerd op wapens en ook hier kom je pas weer binnen nadat je vinger is gescand.


Er zijn er twee Universalparken. Universal studio's en Universal Adventure park. Bij beide zijn de thema's vooral in films terug te zien.
De grootste publiekstrekker is toch wel de wereld van Harry Potter. In het ene park hebben ze de "weg is weg" nagebouwd en in het andere Zweinstijn. Sorry voor de niet lezers van Harry Potter, je hebt vast geen idee waar dit over gaat.
Ik heb alle boeken over Harry Potter gelezen en vond ze geweldig. Eigenlijk leuker dan de films die niet altijd passen in het beeld dat je er zelf bij hebt.
Ik kon het in één van de winkeltjes dan ook niet laten om een cape aan te trekken die gebruikt wordt tijdens de lessen op Zweinstijn.
De mevrouw in de winkel dacht dat ze me het echt kon verkopen. Haha nou echt niet! Ik vond het leuk om aan te trekken, maar ga er toch echt geen $110 aan uitgeven!


Hoe vind je mijn geweldige heksen en tovenarij schoenen onder mijn cape? Hilarisch toch!
Gauw weer weg daar. Het draaide er trouwens alleen maar om commercie. Ik had meer tovenarij gehoopt, maar het waren vooral winkeltjes. 
Wat wel weer een grappig winkeltje was is de winkel waar je toverstafjes kon kopen.
Erik snel naar binnen om een toverstaf te kopen waarmee je mij kon veranderen in Beyoncé. Uitverkocht!
Wel hadden ze de toverstaf van alle karakters uit de Potter boeken.
En dat waren er veel! Elk wit etiketje is een doos.


We hebben een aantal attracties gedaan waarbij je je tas niet mee naar binnen mag nemen.
Hier zijn dan gratis lockers voor aanwezig. Hoe gaat dit dan? Je vraagt een locker aan, laat je vinger door een apparaat scannen en je krijgt een nummer toegewezen.
Kom je de tas weer halen dan type je het nummer van de locker in en laat je vinger weer scannen. Klopt de combi dan gaat het kastje weer open. Wat een technologie! 
Maar de techniek is natuurlijk ook terug te vinden in de attracties zelf. We hebben gezien hoe een film over een orkaan wordt gemaakt en hoe special effects worden gebruikt. 
Oja en Erik kwam met ons terecht in een high speed rollercoaster. Hij wist niet hoe high speed hij daar weer uit moest komen! Ik vond hem erg leuk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten