vrijdag 17 oktober 2014

Effe anders

De donderdag is altijd een volle dag. 's Morgens is het nog gewoon, maar 's middags en 's avonds is het een vol programma.
Is niet erg, maar dan moet het wel zo gaan zoals je in gedachte hebt en daar kan je hier op het eiland dus niet vanuit gaan.
Natuurlijk loopt het in Nederland ook wel eens anders, maar hier gaat er dan meteen van alles mis.
Ik had voor vandaag verzonnen dat terwijl Maud aan het surfen was ik meteen even bij de Appie langs kon gaan.
Zo gezegd, zo gedaan maar dat ging dus even anders. Ik kwam bij de Albert Hein aan, toen vond ik het bij één ingang al zo donker. Ik zag ook niemand in en uit lopen, dus dacht dat de deur misschien stuk was.
Dan maar even naar de andere kant rijden. Daar stonden wel veel mensen, maar ik had nog niet in de gaten wat er aan de hand was.
Wat bleek? Er was een stroomstoring en niemand kon er meer in of uit. Dus stonden er mensen met hun boodschappen voor een dichte schuifdeur, waren er nog mensen binnen aan het winkelen en stonden er dus ook mensen buiten die er weer niet in konden.
Via een nooduitgang werd uiteindelijk iedereen die binnen was naar buiten gelaten. De manager kwam ons vertellen dat het ook nog wel even ging duren aangezien de noodvoorziening het ook niet deed.
Oké, geen boodschappen dus, maar ook geen beltegoed wat ik zou halen en niet pinnen voor de tuinman die zaterdag komt.
Daar sta je dan, dan moet je echt even schakelen. Het halve eiland bleek geen stroom te hebben.
Dan valt er van alles uit. Behoudens dat winkels problemen ondervinden doen bv stoplichten het ook niet meer. Best gevaarlijk eigenlijk. Er gebeuren hier al ongelukken op kruispunten waar de stoplichten het wel doen, laat staan wat er gebeurd op kruispunten waar de stoplichten het niet van doen.
Ik heb even moeten nadenken hoe ik alles wat ik in gedachte had nu kon doen. Ik heb het programma wat omgegooid en was pas om 18.30 thuis. Was niet helemaal volgens planning.
19.30 stonden we alweer op het veld met Luna en Tico.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten