zondag 19 oktober 2014

Warm, warmer, warmst

Het is echt warm op dit moment. Niet een beetje warm, maar heeeuuuul warm!



De gevoelstemperatuur komt soms overeen met 40 graden. De officiële temperatuur is volgens de weerberichten 32 graden, maar op borden buiten zie ik ook wel 35 graden staan.
Hoe warm het nu precies is maakt mij niet uit, het is wat ik voel en ik voel zweet!
Uit alle hoeken en gaatjes druipt het van me af. Ik hoef maar weinig te doen, je zweet al van koffie inschenken. 
Het kan nog wel een paar weken zo warm blijven voordat het regenseizoen start en de temperatuur iets daalt. Heerlijk lijkt me dat, ik heb er nu al zin in!
Maar ja, tot die tijd gaat het leven wel verder. 
We hebben nu thuis wat afspraken gemaakt om de hitte te kunnen verdragen. We hebben hier namelijk de afspraak dat airco's overdag niet aangaan. Deze gebruiken we alleen 's nachts en eigenlijk ook niet eens de hele nacht.
Maar het werd nu zelfs met een fan aan niet te doen. Er moet huiswerk gemaakt worden en daar heb je toch een koel koppie bij nodig. 
Nu hebben we een nieuwe afspraak gemaakt. De airco mag bij het starten van huiswerk maken het eerste half uur aan en daarna neemt de fan het over, die kan de koude lucht dan blijven verspreiden.
Eens zien of Youri nu spontaan langer over zijn huiswerk doet. Zou mooi zijn!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten