donderdag 23 oktober 2014

Gokje wagen

Hier op het eiland is het wagen van een gokje een diepgewortelde gewoonte.
Er zijn meerdere loterijen. Zoveel, ik weet niet eens precies hoe het allemaal zit.
Wat ik wel zie zitten zijn altijd de dames langs de weg die met loten zitten te zwaaien.
Gewoon langs drukke doorgaande wegen! 
Er is in ieder geval één loterij die elke dag een trekking heeft. De bedragen die je kunt winnen liggen ook weer aan het bedrag dat je hebt ingelegd.
Behoudens de loten die je bij de vrouwen aan de weg koopt zijn er ook kantoortjes. Ook staan de dames soms gewoon bij de uitgang van de supermarkt. Kansen zat om lootjes te kopen.


Ik vind het af en toe doen van een gokje leuk, maar ik heb hier nog nooit van iemand gehoord dat hij miljonair is geworden. Bij welke lokale loterij dan ook. Laat dan ook maar. Steek ik het geld liever in het welzijn van de dieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten