maandag 20 oktober 2014

Op mijn wenken bediend

Gisteren klaagde ik nog zo over het weer. Het was warm en er was erg weinig wind.
Nou ik denk dat ik gehoord ben want vanmorgen toen ik opstond plensde het behoorlijk.
Ook onweerde het goed.
Dat betekent dat de kinderen niet op de fiets gaan. Om meerdere redenen niet. Ze worden nat, dat is de minst belangrijke. Maar vooral omdat de wegen snel onbegaanbaar worden, auto's keihard door plassen rijden of om de plassen heen rijden en waardoor het voor fietsers dus gevaarlijk wordt.
Daarbij hebben ze beide geen achterspatbord dus betekent dat een natte kont de rest van de dag en een uitdaging voor mij om de kleding weer schoon te krijgen.
Ach als ze alle dagen fietsen wil ik best een keer rijden.
Maar het bleef niet bij dit buitje. De gehele dag door was het wat wisselvallig. Hierdoor kwam de temperatuur niet hoger dan 27 graden. Wat een verademing! Niet leuk voor de vakantiegangers, maar wij genoten ervan.
En weet je wie er nog meer ook van genoot? Storm! Het was grappig om te zien.
Meestal ligt hij binnen op de koude tegels voor apegapen, maar nu bleef hij buiten onder de overkapping liggen.
Ook toen ik alle deuren dicht deed om de kinderen op te halen bleef hij buiten liggen. Nou dat is echt niks voor hem! We hebben hem zelfs er nog op kunnen betrappen dat hij met Tico speelde.
Moet niet gekker worden. Alleen al voor Storm hoop ik dat de regen een tijdje aanhoud.
Het onweren hoeft dan weer niet. Het is niet alleen vanwege het risico dat het ergens inslaat, maar vooral vanwege Luna. Zij vindt onweer verschrikkelijk!
Ze gaat in een hoekje liggen trillen en wil niks meer. Er is dan niks meer over van de happy Luna.
Best zielig eigenlijk. En dat terwijl ze nu altijd veilig en droog ligt. Ze mag van mij dan in onze slaapkamer. Ik zit er de mand neer en doe de gordijnen dicht. Dan ziet ze de flitsen niet maar hoort alleen nog de donder. Als het onweer weer voorbij is kan ze gelukkig weer blij zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten