zaterdag 25 oktober 2014

Helemaal niks

Vandaag was een rustig dagje.
Soms plannen we die ook nog bewust in. Niet dat we hier op ons tenen lopen qua drukte, maar zelfs thuis niks doen is voor mij toch geen dagelijkse kost.
Ik moet ongeveer op m'n handen gaan zitten om niet toch even te gaan strijken, was opvouwen, zuigen of noem het maar op. En het liefst ook alles tegelijk!


Ik vind het heel moeilijk om te zeggen vandaag doe ik helemaal niks.
Nu is dat op een wasje draaien na toch gelukt. 
Maud is wel druk. Niet met stofzuigen of dweilen, maar met leren.
Aankomende week is het proefwerkweek. Voor haar zijn deze vanaf leerjaar 4 nu extra pittig.
De toetsen duren namelijk vanaf nu geen 1 uur maar 2, zo wen je vast aan je examen.
Ook is de stof die je moet leren natuurlijk veel meer en dat vergt een goede planning.
Daar hoef ik mij bij Maud geen zorgen om te maken. Die regelt dat allemaal zelf.
Ze is nu dus druk, druk met leren.
En dan kan ik ook niet stofzuigen, dat zou veel te veel afleiden. Goede rede toch!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten