vrijdag 3 oktober 2014

Paniek

Vandaag was een dag als vele andere vrijdagen.
S morgens huishouden, s middags tennis, een boodschapje en daarna genieten van de start van het weekend.
Alles ging nog volgens plan tot aan de boodschappen, daar ging het mis.
Bij het afrekenen kon ik mijn portomonnee nergens vinden, help!!
Ik heb hem altijd in mijn rugzak en die rugzak heb ik altijd bij me, maar hij zat er echt niet in!
Gelukkig had ik mijn telefoon wel bij me met voldoende beltegoed en kon ik Erik bellen.
Hem gevraagd of hij mijn portomonnee misschien op het aanrecht zag liggen? Nee, zag hij niet maar hij kwam mijn kant wel uit om te komen betalen.
Ik had het inmiddels aardig warm gekregen en is is hier al zo warm, dus ik smolt bijna.
Zonder portomonnee en bijna op vakantie gaan is echt een groot probleem!! In mijn portomonnee zitten namelijk niet alleen mijn bankpasjes maar ook mijn creditkaart en sedula (id kaart van hier).
In twee dagen lukt het niet om nieuwe aan te vragen en de creditkaart blokkeren is eigenlijk geen optie als je naar Amerika gaat. Daar reken je het naar de wc gaan nog zo ongeveer af met je creditkaart.
Help, help en nog eens help. 
Het laatst heb ik mijn portomonnee gisteren gebruikt bij het contant betalen van de behendigheid cursus. Daar maar eens op het veld kijken. Nee niks!
Daarna Eveline gebeld. Zij geeft de lessen en JA ze had hem gevonden!!!
Pffff, wat was ik blij!! Ze heeft hem gisteravond gevonden en mee genomen.
Oef, echt een pak van mijn hart. Ik ben in mijn hele leven nog nooit mijn portomonnee kwijt geweest, maar dit zou tijdtechnisch gezien wel heel slecht uitkomen!
Alle doemscenarios van vakantie afzeggen tot passen blokkeren hoefde gelukkig niet.
We kunnen ons weer rustig verder voorbereiden op de vakantie. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten