dinsdag 28 oktober 2014

Dit verhaal stinkt

Gisteren werd ik er door de tuinman op gewezen dat de rioolput vol zat.
Zo vol dat er aan de andere kant van de muur al wat lekkage te zien was. Gelukkig alleen te zien en niet te ruiken.
Het wijk waar wij in wonen is één van de weinige wijken die riolering heeft.
De meeste huizen hebben een septitank. Is die vol dan wordt hij geleegd door hetzelfde bedrijf wat ook het afval komt ophalen.
Riolering is dus ook niet alles. Je denkt dan geen last te hebben van volle septitanks, maar hier in het wijk hebben we er last van dat de rioolbuis verstopt raakt.
Dit kan allerlei oorzaken hebben. Één van de grootste problemen is dat de wortels van bomen door de buizen heen groeien. 
Vandaag heb ik dus maar met Selikor gebeld. Het was een zeer kort gesprek.
Het ging ongeveer zo. Hallo, ik zou graag een afspraak willen maken om mijn riool door de laten spuiten? Oké, waar woont u? Prima, ik zet u op de lijst, tuut tuut tuut.
Eh, hallo? Wanneer? Hoelaat?
Mmm. Wat moet je hier nu weer mee?
Ik vond het toch wel heel vervelend dat ik niets wist. Ik wilde graag op pad om te collecteren voor het dierenasiel maar kon zo niet weg.
Nog maar eens een belletje dan.
Nu kreeg ik het telefoonnummer van de planning.
Ook dit telefoontje duurde niet lang. Goedemiddag mevrouw, kunt u mij vertellen of ik vandaag nog aan de beurt ben met het uitspuiten van de buizen?
Ja hoor, hoe laat kan ik niet zien maar ze werken tot 19.00 uur. Tuut tuut tuut.
Dat wordt wachten. En niet collecteren.
Nou je raad het vast al, ze zijn niet geweest!! Al die tijd voor niks thuis gebleven.
Daar baal ik echt wel van. Heel mijn planning door de war en dan ook nog eens voor niks.
Ik kan nu niet morgen ook nog eens thuis blijven. 
Morgen dus collecteren hoe dan ook. We zien wel hoe dit eindigd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten