dinsdag 14 oktober 2014

Einde fastfood

We zijn weer thuis! En het grappige is dat thuis ook inmiddels echt thuis voelt!
Het is een tijd zo geweest dat thuis hier was maar ook in Nederland.
Inmiddels zijn wij hier zo ingeburgerd dat thuis vooral nu hier is.
Zelfs de temperatuur vonden we mee vallen terwijl we daar normaal behoorlijk last van hebben.
Na aankomst is wel direct het contrast zichtbaar.
Zo geordend als de Amerikaamse straten zijn, zo een zooitje is het hier. Overal de bekende troep, slecht asvalt, zwerfhonden langs de weg. Je wordt meteen weer met je neus op de feiten gedrukt.
Culinair gezien waren de afgelopen dagen geen hoogstandje. Eigenlijk heeft Amerika geen typisch Amerikaanse keuken of ik ben het niet tegen gekomen. Ja fastfood wat je dan ook heeeeeeel veel ziet. Zelfs Youri was op een gegeven moment de patat zat, nou dat zegt wel wat.
Vanavond hebben we dan ook eerst boodschappen gedaan en daarna gezond gegeten. Het was een bijzondere gewaarwording dat je de Curacaoose supermarkt inmiddels aardig waardeert.
In onze eerste maanden was het nog wat aftasten en soms ook afzien tijdens de maaltijdkeuze. 
Ook nu loop ik nog wel eens tegen lege schappen aan maar kan ik daar al veel beter op inspringen.
Het doet me niet zo veel meer. Behalve dan als er geboycot wordt en er vrijwel geen groente meer te krijgen is, dan is het vervelend. 
Maar vanavond liep ik langs allerlei producten waar ik gewoon zin in had. Verse ananas, meloen, vers broodbeleg en noem maar op.
Gewoon wat we de afgelopen dagen gemist hebben. We zullen de aankomende dagen met veel smaak genieten van hetgeen we in ons mond stoppen.
Enne, de kinderen zeggen de eerst komende weken geen patat meer te willen. Ben benieuwd hoe lang ze het volhouden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten