maandag 26 mei 2014

Soms wordt je er zo moe van

Vandaag was ik weer eens bij mijn vriendinnen van UTS.
Vorige week heb ik met de eigenaresse van onze nieuwe woning het internet op mijn naam laten zetten.
Dat is mooi, vanaf dag 1 dat ik daar dan woon heb ik internet.
Maar, ik heb natuurlijk ook nog een abbonement hier bij mijn huidige woning.
Daar wil ik van af. Alleen wat ik niet gezien had was dat dit een jaarabonnement was.
Geen nood aan de man. Ik zeg het internetpakket van het nieuwe huis op en laat mijn jaarabonnement verhuizen naar ons nieuwe huis.
Zo gezegd zo gedaan zou je denken. Nou misschien werkt dat in Nederland zo, maar hier zeker niet.
Na weer eens een behoorlijke tijd gewacht te hebben was ik eindelijk aan de beurt.
Ik het probleem uitgelegd, zegt m'n vriendin dat ik op 1 juli terug moet komen.
Op 1 juli?? Ja, want we hebben een maand opzegtermijn.
Aan de ene kant zeek in mijn broek van het lachen, aan de andere kant was ik verschrikkelijk boos.
Want ik weet natuurlijk nu al dat het niet gaat lukken om alles in die maand om te zetten.
Ze zijn hier met alles zo verschrikkelijk traag, zelfs een schildpad is sneller!
Je zou toch denken, minimaal een maand opzegtermijn dan ben ik er lekker op tijd bij.
Nee, het moet precies een maand van te voren geregeld worden.
Ik zeg nog tegen mijn vriendin dat ik op die bewuste dag in Nederland ben.
Ze vraagt wanneer ik dan terug kom. Nou op 7 juli, dus 8 juli zijn jullie de eerste.
Nou, dan moest ik betalen tot 8 augustus. Haha wat een giller.
Ik denk dat we het anders gaan doen. De dag voor vertrek ga ik het abbonement opzeggen.
En dan maar hopen dat het goed gaat. Dat ze je niet per ongeluk te vroeg afsluiten, of niet afsluiten, of rekeningen blijven sturen, of juist niets sturen zodat je niet kunt betalen.
Alles is mogelijk. Ik hou jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten