donderdag 15 mei 2014

Bankrekening

Gisteren heb ik geschreven over mijn avonturen bij de UTS.
Daarin schreef ik dat ik moest betalen bij de supermarkt.
Later besefte ik mij dat ook dit natuurlijk niet "gewoon" is!
We hebben hier ook echt wel banken, meerdere zelfs.
Maar het vertrouwen in deze banken is ook ver te zoeken.
Als ik een hoop geld zou hebben zou ik het in een oude sok bewaren denk ik. Die banken zijn ook niet alles.
Je kunt hier namelijk ook gewoon een bankrekening hebben, net als in Nederland.
We kunnen zelfs internetbankieren. Nou ja, volgens de folder dan.
In het echie is het toch wat ingewikkelder dan ze zeggen.
Het gebeurd hier regelmatig dat automatische incasso's niet afgeschreven worden.
Heb je alles keurig geregeld en gepland, schrijft de bank het niet af! Krijgt vervolgens UTS of het electriciteitsnet je geld niet, hop wordt je zo afgesloten.
Sta je dan op vrijdagmiddag zonder stroom en water, dat is namelijk van het zelfde bedrijf.
En dan ben je maandag pas weer de eerste. Ondanks al je goede bedoelingen. 
Dit is niet iets wat eens een keer gebeurd, nee dit gebeurd regelmatig.
Vandaar dat ik liever betaal bij de betaalpunten zoals in de supermarkt.
Dan weet ik zeker dat het betaald is en zit ik niet zonder water, stroom of internet.
Kost even wat meer tijd, maar dan heb je ook wat.
Verder was de dag redelijk relaxt. Mag ook wel eens.
Vanmorgen een rondje Albert Hein gedaan. Is ook wel eens lekker.
Daar hebben ze tenminste alles. Als ik met mijn boodschappenlijstje binnen kom ga ik tenminste met alles van het boodschappenlijstje en meer de deur uit! Haha.
Gelieve daarna minstens een week niet op je bankrekening te kijken! 
Oja, dat ging toch niet! Internetbankieren is hier nog niet volledig ingeburgerd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten