vrijdag 23 mei 2014

Een sportieve vrij(e)dag

Vandaag was voor Youri weer de laatste schooldag voor de hemelvaartvakantie.
Deze dag werd gevuld met sport of te wel het was sportdag!
Vanmorgen vroeg om 7.15 stonden we al paraat op het schoolplein om de dag te openen.
En ja, je leest het goed WE! Ik had mij maar weer eens opgeofferd om als hulpmoeder aanwezig te zijn.
Ik was toch al wel 5 hele maanden buiten spel geweest wat betreft schoolse zaken dus het werd maar weer eens tijd.
Oké, de warming up heb ik aan mij voorbij laten gaan. Warm krijg je het hier namelijk toch wel.
Youri heeft wel mee gedaan. Wel een beetje achteraan, want dat gehups en geflups hoeft voor hem eigenlijk ook niet. 

Hierna hebben wij de ochtend gevuld met touwtrekken, tjoekbal, hoogspringen, verspringen, kogelstoten, een hindernisbaan, touwklimmen, sprinten en als laatste een spel op mijn lijf geschreven "last man". Oké, last woman in mijn geval dan, maar ik heb om het eerlijk te houden maar niet mee gedaan.
Zie hier wat de bedoeling was.


Jarenlange ervaring opgedaan met dit spel tijdens de judo.
Youri dus ook en wie won er?? Precies Youri!
Niet vanwege zijn gewicht of lengte, maar vanwege tactisch spel en techniek.
Zie je wel, is dat judo toch nog ergens goed voor.
Oja, en voor diegene die naar aanleiding van de foto niet snappen wat de bedoeling was?? Je moet als laatste overblijven op de dikke mat!
Voor mij was na deze enerverende ochtend alle sportiviteit voorbij, maar Youri ging nog even door.
Na een korte lunch had hij zijn privé les tennis.



Na zoveel sport op één dag heeft Youri die week vakantie wel weer verdiend.
Weet je wel hoe warm het was op de tennisbaan om 14.30??
30 graden!! Dat is sporten en een sauna tegelijk. Dat kan hier gewoon. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten