woensdag 14 mei 2014

Bananenrepubliek

Een bananenrepubliek dat is het, maar dan wel in meerdere opzichten!
Bananen omdat die hier gewoon aan de boom groeien.
Vandaag een heerlijke tros gekregen van de vrouw van een collega.
Hele schattige gele banaantjes. Zij hadden wel 7 trossen in de bomen, iets te veel van het goede.
Maar wij offeren ons geheel belangeloos op om haar van de bananen af te helpen.



En een bananenrepubliek omdat het hier soms zooooooo bijzonder (niet) is geregeld!
Wij hebben ons internet via UTS. Dat hebben we sinds 20 februari op precies te zijn.
Het duurde en het duurde voordat ik eens een eerste rekening kreeg.
Die kreeg ik vorige week.
Een rekening voor gebruik van het internet van 25 januari tot 25 februari!?.
Eeehhhh, toen had ik pas 5 dagen internet. Daar klopte dus niets van.
Tevens was het bedrag wel erg hoog met waar ik voor tekende bij de aanvraag.
Nu hebben ze op het hele eiland 3 kantoortjes van UTS waar je naar toe kan voor dit soort problemen.
Je raadt het natuurlijk al, als je daar bent ben je niet de enige.
Je mag echt je handjes dicht knijpen als je er maar 5 voor je hebt.
Eind vorige week ben ik op vrijdagmiddag gegaan. Ik dacht zo voor het happy hour??
Dat was een goede zet, 2 wachtende voor mij. Joehoe.
Meneer van UTS heeft eens in de computer gekeken en vertelde mij dat het bij de administratie niet zo goed op orde was. Nee, vertel mij wat. Het hok zit hier normaliter stikvol en niet alleen maar met fans.
Ik moest deze rekening maar als niet verzonden beschouwen en kreeg een nieuwe. 
Het bedrag was spontaan zo ineens 200 gulden naar beneden gegaan. Waar zo'n bezoekje al niet goed voor is.
Oké, nu het betalen nog, want dat doe je dan weer niet daar.
Dat kan in de supermarkt. Ja, je leest het goed in de supermarkt! Daar hebben ze een apart hoekje wat een soort drogisterijfunctie heeft en waar je dus tevens je water, electra en internetrekening kan betalen.
Ik vrolijk met mijn nieuwe rekening erheen, zegt de mevrouw bij de balie dat ze me niet kan helpen want mijn factuurnummer begon met een 2 en niet met een 1 of 9.
Ja, dus?? Nee, ik moest maar weer terug naar UTS.
Pfff, daar had ik nou net even geen zin in.
Maandag een blik naar binnen geworpen, 13 wachtende voor me! Snel weer naar buiten.
Vandaag maar weer een poging, 4 wachtende voor me. Het moet maar.
Ben ik aan de beurt en leg mijn probleem uit, vraagt die mevrouw of ik het echt meen?
Nee, ik sta ik voor de lol mijn tijd te verdoen. 
Natuurlijk meen ik dit! O, ik bel wel even naar de supermarkt, want we hebben een nieuw systeem.
En dat nieuwe systeem begint met een 2. U kunt dus gewoon betalen hoor. Nou gewoon gewoon??
Zo gewoon vind ik het allemaal niet.
Maar om een lang verhaal kort te maken, het is betaald. 
Ik neem nog maar een banaantje......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten