donderdag 22 mei 2014

De trieste balans van vandaag

Zoals ik al eerder verteld heb is het dierenwelzijn hier op het eiland ver te zoeken!
Ik zal niet iedere Curaçaoënaar over één kam scheren, maar er is nog een hoop te veranderen.
Oja, laten we trouwens de Nederlanders ook niet vergeten, sommige zijn net zo slecht!
Er zijn er werkelijk bij die hun trouwe lieve viervoeter na een aantal jaren "dienst" bij vertrek naar Nederland gewoon de straat op gooien. 
Ik kan mij dat werkelijk niet voorstellen, maar het gebeurd echt!
Er lopen hier zo veel honden op straat, dat kan natuurlijk niet goed gaan.
En dat gaat het ook niet! De balans van vandaag was 3 dood gereden honden! 3! En dan ben ik echt niet het hele eiland over gecrost. 
Ik moest wel aan de andere kant van het eiland zijn, maar de honden die ik tegen kwam lagen niet eens zo ver van elkaar vandaan.
Zo triest om te zien, ik zal jullie foto's besparen.
Ze liggen aan de kant van de weg als oud vuil. Vanwege het weer zitten er vrij snel vliegen op en gaan de honden er ook niet prettiger uit zien.
Ik ben vandaag nog een keer extra om gereden om te kijken of een hond wel echt dood was.
Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als zo'n beestje aan de rand van de weg onder de brandende zon ligt te creperen. 
Helaas was deze hond toch echt naar de dierenhemel.
Tegenwoordig heb ik een "dierenuitrukkrat" in mijn auto staan.
Hierin zit een laken, handdoek, voer, fles water en een paar stevige handschoenen.
De kans dat ik dit een keer nodig heb is groot, maar dan wel graag voorbereid!
Gelukkig zijn we ook wel eens op tijd. Nou ja, ik niet maar Thea wel.
Thea vangt heel veel dieren van de straat op. 
Nu had ze een melding gekregen van een hond die ergens bang in een tuin gekropen was.
Ontsnapt of niet? Wie zal het zeggen.
In ieder geval duidelijk geen straathond, dus met een groot risico aangereden te worden.
Dat hebben we hem kunnen besparen. Thea heeft hem kunnen vangen en hem naar het asiel kunnen brengen die na wat aandringen toch een plekje voor hem hadden.
Gelukkig maar, want 4 dode honden op één dag kan mijn netvlies niet echt hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten