zondag 18 mei 2014

Redder in nood

Het voelt goed, heel goed zelfs!
Maar wat dan vragen jullie je natuurlijk af.
Nou ik was vandaag tot twee keer de redder in nood. Best grappig en niet gepland. Volgens mij kan je dat ook niet plannen, maar overkomt het je!
De eerste keer vandaag zag ik een berichtje op Facebook van de eigenaresse van onze nieuwe woning.
Zij is aan het opruimen, uitzoeken en inpakken. Een deel wordt opgeslagen en er gaat ook wat mee naar Nederland terug.
Als veelvuldig reiziger heb je bij KLM privileges. Zo mocht ze regelmatig in plaats van 23 wel 46 kilo aan  bagage meenemen. Zo ook op de heenreis. Bedenken ze nu voor de terugreis dat dit niet meer mag! Nou ja, en dat terwijl ze er wel al op gerekend had.
Maar geen nood. Als wij op 20 juni richting Nederland vertrekken nemen we wel 3 koffers mee, maar bijna geen inhoud.
We denken in Nederland zo veel te gaan shoppen dat we ze vol weer mee terug nemen.
In ieder geval gaat Maud dat zeker lukken! 
Wij nemen nu spulletjes van de eigenaresse in onze koffers mee naar Nederland. Probleem opgelost.
Zij heeeel blij en ik ook. Is toch fijn om iemand te helpen. 
Zal het misschien in mijn bloed zitten als zorgverlener?
Ik denk het wel, want ik was nog niet uit gered voor vandaag.
Weer dat zelfde Facebook waar ik achter zat en een noodkreet voorbij zag komen. 
Dat de noodkreet heel urgent was kon ik nog niet uit de vraagstelling halen, maar daar kwam ik later achter.
Er werd namelijk gevraagd of er een accu oplader van een bepaalde canon camera geleend kon worden.
Batterij cq accu was leeg, maar de oplader was in Nederland.
Nu heb ik wel een canon, maar niet dat type. Ondanks dat toch even contact gezocht, wie weet past de accu wel.
Mensen waren me eeuwig dankbaar! Blijkt nou, hun vader is overleden en ze zijn hier voor de uitvaart en dergelijke. Ze willen heel graag foto's als herinnering, accu leeg.
Wat naar en vervelend. 
Morgen komen ze de accu passen. Past hij niet, dan mogen ze in goed overleg mijn camera lenen. 
Probleem hoe dan ook dus opgelost. Wat waren deze mensen blij met deze oplossing.
En ik, ik voelde mij hier ook heel fijn onder.
Ik had het bericht op Facebook ook totaal kunnen negeren. Jammer dan dat je geen oplader hebt meegenomen. Maar wie zegt dat als ik hem uitleen hem ooit nog terug krijg?
Ben heel blij dat ik toch gereageerd heb en zo vandaag twee mensen hebben kunnen helpen.
Wie goed doet goed ontmoet is de gezegde. Daar geloof ik wel in.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten