zondag 4 mei 2014

Geen happy end

Vandaag was een lange drukke dag.
De dag begon al vroeg met en voor onze gasten.
Die heb ik eigenlijk de gehele dag op weg geholpen met de regelzaken op het eiland.
Onderwijl was Storm niet lekker.
Eigenlijk al sinds eergisteren.
Eerst alleen lodderogen, maar dat zou door de wind kunnen komen.
Toen werd hij steeds slomer, maar dat zou door de warmte kunnen komen.
Zo was er telkens wel iets waardoor je dacht dat het nog niet met zo'n vaart zou lopen.
Vanmorgen wilde hij eigenlijk niet eens mee uit.
Niks voor Storm, dus aan de bel bij onze vriendin de dierenarts die ons heel graag ziet komen.
De dierenarts zelf was nog op vakantie, ik kon maandag pas terecht.
Oké, de dag vorderde en met een half oog ondanks de drukte ook even naar Storm gekeken.
Vanavond zat ik dan eindelijk aan de koffie en gaf de honden een koekje en die at hij niet.
Oké, daar gingen de alarmbellen weer! We hebben altijd gezegd dat als de dag komt dat hij niet meer eet hij ernstig ziek moet zijn.
Hij eet nog net de viltjes niet onder mijn stoelen vandaan, maar hij eet werkelijk alles en ook heel graag!
Omdat onze eigen dierenarts er dus niet was ben ik om 21.00 s avonds nog bij een andere geweest.
Hele aardige man die een praktijk aan huis heeft en nog heel even zijn avondeten moest opeten.
Prima, ik was allang blij dat hij opnam en ik daar terecht kon.
Nou, het was maar goed dat we actie ondernomen hadden want Storm heeft acute karpattenziekte.
Bij niet behandelen kan dit zelfs dodelijk zijn!
Er is bloedonderzoek gedaan en zijn waardes in onder andere de bloedplaatjes was al behoorlijk laag.
En dat terwijl hij preventief behandeld wordt tegen deze ziekte!
Zelfs dat geeft geen garantie dat hij dus niet ziek wordt!
Storm heeft een antibiotica shot gehad in combinatie met prednison.
Tevens heeft hij een dosis vitamine B gegeven.
Helaas heeft Storm nu bijwerkingen van de prednison en heeft hij opgezwollen lichaamsdelen waaronder zijn ogen, oren, kop, poten.
Ziet er echt heel raar uit.


Dit mag niet erger worden dan het nu is, dus ligt ook hij maar weer hier bij mij in de slaapkamer.
Het is maar goed dat ik niet werk.
Ik kom niet echt aan mijn nachtrust zo. (Het is nu trouwens 01.35)
Ik was van de week nog wel zo in de gloria dat Tico drie keer achter elkaar 's nachts niet geweest was.
Te vroeg gejuigd, de volgende dient zich al weer aan!
Hopen dat de medicijnen goed aanslaan. 
In ieder geval heeft de kassa bij de dierenarts ook weer een mooi bedrag aangeslagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten